Начало » Пазари » Животинска продукция
20.07.2017 г.

Цената на маслото в германските супермаркети достигна рекордни стойности

Млечните продукти поскъпват масово вследствие повишаване на изкупните цени на млякото

През последните месеци цените на млечните продукти в Германия показват уверен растеж, като маслото в местните супермаркети през юни струва с 60% повече, отколкото през същия месец на миналата година, поскъпването при изварата и ултрапастьоризираното мляко достигна 26%, а на твърдите сирена – 11%, сочат данни на германското Федерално статистическо бюро, цитирани от „Дойче Веле”. Тенденцията се запазва и през юли, като 2 от лидерите на пазара – веригите супермаркети  Aldi Nord и Aldi Sud, по които по традиция се ориентират и останалите търговци на дребно – за трети път през последните 3 месеца промениха ценоразписите за маслото. През май опаковката от 250 грама масло поскъпна с 10 евроцента до 1,29 евро, през юни – с 20 евроцента до 1,49 евро, а през юли – с още 30 евроцента до 1,79 евро.

Никога маслото от този клас не е струвало толкова скъпо в Германия, а основната причина за резкия отскок на цените е значителното повишение на изкупните цени на млякото – лоша новина за потребителите, но добра за фермерите, голяма част от които заради продължителния период на изключително евтино изкупуване на продукцията им с мъка свързваха двата края. Ако преди година преработващите предприятия изкупуваха суровото мляко по 23 евроцента за килограм, сега вече плащат средно по 33 евроцента, а договорите за доставки през следващите 12 месеца се сключват на борсите по средни цени от 37 евроцента за килограм, посочват от Германската асоциация на фермерите.

Експертите на организацията обясняват ръста в търсенето на мляко най-вече с разширяването на производството на масло и различните видове сирена. Според техните наблюдения модата на обезмаслените хранителни продукти е преминала върха си и потребителите както в Германия, така и на външните пазари се връщат към стоки с по-високо съдържание на мазнини. Същевременно с цел повишаване на качеството на продукцията хранително-вкусовият бранш свива използването на палмово масло и активно изкупува животински мазнини.

Като друга причина за поскъпването на млякото е посочено намаляването на производството. През юни компанията Deutsches Milchkontor, която е сред лидерите в млечния бранш, обяви намерението си в началото на 2018 г. да затвори най-малко 2 от своите 23 специализирани завода. По данни на Федералната асоциация на германските млекопроизводители за 12-те месеца между юни 2016 г. и май 2017 г. включително 5 хил. ферми в страната или са прекратили дейността си или са се препрофилирали, изоставяйки отглеждането на едър рогат добитък.

Организацията регистрира мащабна вълна на разоряване или препрофилиране на фермите в Германия от април 2015 г., когато бяха премахнати квотите за производство на мляко в Европейския съюз, действали в продължение на над 30 години. Впоследствие тежкото положение се задълбочи със забраната, която Русия наложи през август 2014 г. върху вноса на хранителни стоки и селскостопанска продукция от държавите-членки на ЕС, включително на млечни продукти, в отговор на санкциите, които те приеха срещу нея заради окупирането на Крим и положението в източна Украйна. Загубата на важния руски пазар задълбочи кризата в млечния сектор на фона на свръхпроизводството на мляко в общността и оказа допълнителен натиск върху и без това значително понижените цени.

Цената на маслото в германските супермаркети достигна рекордни стойности
13563
 

Последни материали
Виж
Животните понасят болестта без щети
Проф. Дойчо Димов: Призовавам БАБХ да не бърза с унищожаването на маришките овце
Немската промишленост продължава да губи конкурентоспособност
Гърция започна строежа на нов напоителен канал от Места за 56 000 декара земя
Атанас Василев, председател на Националното сдружение на българските лозари
Сложна година и за лозарите – слаба реколта и добиви, които не покриват разходите
Испания продължава да е начело по брой професионални пчелари
Производството на мед в Испания е нараснало с 20 % през последната кампания
Суровото мляко стига за 59% от потреблението на млечни продукти
Законът за веригата на доставки и „Магазини за хората“ са написани от един човек, който се готви за избори
Свързани материали
Виж
Немската промишленост продължава да губи конкурентоспособност
Повече свинско месо и по-малко говеждо месо
Производство на месо в Германия през първото полугодие на 2025 г
Продажбите на бира в Германия се сринаха
Компаниите в Германия продължават да съкращават работни места
Очакват се напрегнати преговори но този бюджет
Германия отхвърля бюджета до 2034 г., предложен от Европейската комисия
Цени на производител на селскостопански продукти в Германия за май 2025 г.
Цената на производител на картофи в Германия е спаднала с над 41 процента
Приятели на sinor.bg:  Стоматолог, София | Трактори Кубота | Книжарница | АГРОВЕСТНИК | 
РЕКЛАМА |  КОНТАКТИ |  ЗА НАС |  ОБЩИ УСЛОВИЯ |  ПОЛИТИКА ЗА ЛИЧНИ ДАННИ
Всички права запазени
sinor.bg 2003 - 2025
RSS новини