Начало » Новини » Света
06.12.2015 г.

В Германия расте търсенето на пикантните сирена

Потребителски нагласи

Sinor.bg

Ново проучване на британската агенция за пазарни анализи „Mintel” показва, че в Германия продължават да се увеличават продажбите на сирена с по-силна миризма, съобщи електронното издание TheCattleSite.  Анализаторите забелязали, че в имената на нови марки сирена често се срещат думите „пикантно”, „дъхаво”, „ароматно”, „специално” и „селско”, което подчертава наличието на силна миризма в продуктите. Проучването на „Mintel” на данните за новите продукти показва, че делът на тези сирена сред дебютиращите на германския пазар на твърди и полутвърди сирена е нараснал от 10% от всички през 2012 г. до 15% през 2014 г.

Тенденцията се запазва и през настоящата година – едно от 5 лансирани през първите 6 месеца твърди или полутвърди сирена съдържа в името си някаква дума, описваща силна миризма.

През 2014 г. само в Австрия са регистрирани повече сирена с подобни описания, отколкото в Германия, следват Швеция с 13% от появилите се на пазара и Великобритания с 12%. За Европа като цяло в периода между 2012 и 2014 г. сирената с имена, включващи „ароматно” или „пикантно”, са се появявали постоянно – едно миризливо сирене се пада на 14 твърди сирена без силен мирис, или делът им е около 7%.

Успоредно с ръста на производството на ароматни сирена намалява количеството на сирена със слаба миризма. През 2012 г. в Германия те са били 24% от всички нови твърди сирена, а през 2016 г. – едва 16%. Същата тенденция се наблюдава и в цяла Европа.

Джулия Бюш, анализатор в областта на храните и напитките в „Mintel”, смята, че тенденцията ще се запази, тъй като търсенето на висококачествени и специализирани сирена нараства. „Сиренето може да се позиционира като класически, полезен за здравето или специален продукт, при това марките винаги ще търсят начини да доставят на потребителя по-остри вкусови усещания. На пазара на сирена вече имаше бум на производството на лютиви продукти с добавено чили и други растения, а това привлече главно по-младите потребители. Сега марките се стремят да удовлетворят вкусовете на по-възрастните и взискателните чревоугодници”, обяснява Бюш.

Проучването на „Mintel” показва също, че огромният асортимент сирена по рафтовете на магазините създава видими затруднения при избора на покупка за 63% от германците. Показателят е доста по-висок, отколкото в съседните държави – само 26% от французите се сблъскват с прекалено голям асортимент в магазините, в Испания – 30%, в Полша – 33%, а в Италия – 46%.

В рамките на засилващата се тенденция към произвеждането на сирена със силна миризма в Европа отново обръщат внимание на т. на. „винени” сирена. Засега лидер по произвеждани количества е Австралия, където през 2014-2015 г. са били произведени около 35% от този тип продукти, следвана от Германия с 29% и Франция със 17%. Повечето „винени” сирена са меки, с обли краища, облети с бяло или червено вино, за да получат специална остра миризма. Съчетанието на сирената с вино се смята за класическо във всички национални кухни, а използването му в производството доведе до появата по рафтовете на магазините на много видове сирене с добавено вино. Те са предназначени за чревоугодници, склонни към експерименти, смята Бюш.

Но въпреки приемането им за класически марките постепенно се отдръпват от винените и започват да произвеждат сирена с аромат на други алкохолни напитки. По данни на „Mintel” през 2014-2015 г. в Европа освен „винени” сирена са започнали продажбите на сирена с миризма на бира (32% от всички сирена с аромат на някакъв алкохол), на калвадос (популярна предимно във Франция ябълкова ракия) – 11%, сайдер – 8%, коняк и уиски – по 6%. Най-силен е ръстът при сирената с миризма на бира, чийто дял през 2012 г. е бил само 22%, а вече догонват „винените” по популярност. „Повишената активност в производството на бирени сирена е свързана с факта, че потребителите като цяло започнаха да възприемат бирата като добра добавка към всяка храна, което се изразява през последните години например в появата на бирени сомелиери”, изтъква Бюш.

В Германия расте търсенето на пикантните сирена
4738
 

Последни материали
Виж
От 12 май започва прием на документи за хуманно отглеждане на прасета за угояване
Форум
Международна конференция за бъдещето на горите се провежда в София
Днес е обнародвано решението
Депутат от „Величие“ става зам.-шеф на Комисията по земеделие
Американския министър на земеделието с агресивна програма за пътувания, за увеличаване на пазарите в света
Шницели с гъби
Правителството разпореди „Агроводинвест“ да се влее в „Напоителни системи“
Свързани материали
Виж
Посетителите ще могат да опитат магарешко и кобилешко сирене
Във Враца за пръв път честват празник на родното сирене и млечни продукти
Експорт и внос на българското сирене
САЩ е най-големият ни пазар в износа на сирене към трети страни
Предстоящо
Законът за имитиращите продукти въвежда драстични мерки за контрол
Съвети към потребителите от БАБХ
Как да разпознаем имитиращите продукти, съдържащи в състава си мляко
За прокуратурата нямало данни за престъпление дори след затваряне от БАБХ
Нормативна уредба крие името на производител на некачествено сирене
Всички заведения за хранене трябва да информират за имитиращи млечни продукти в храната
Приятели на sinor.bg:  Стоматолог, София | Трактори Кубота | Книжарница | АГРОВЕСТНИК | 
РЕКЛАМА |  КОНТАКТИ |  ЗА НАС |  ОБЩИ УСЛОВИЯ |  ПОЛИТИКА ЗА ЛИЧНИ ДАННИ
Всички права запазени
sinor.bg 2003 - 2025
RSS новини