Начало » Новини » Света
24.03.2020 г.

Всички стоки трябва да бъдат пропускани през границите в ЕС за максимум 15 минути

Според практическите съвети на ЕК към указанията й за управление на границите
Всички стоки трябва да бъдат пропускани през границите в ЕС за максимум 15 минути

Коронавирусната пандемия оказва мощно разрушително въздействие върху транспорта и движението на хора в Европейския съюз. Непрекъснатите и безпроблемни наземни, водни и въздушни транспортни услуги са от решаващо значение за функционирането на вътрешния пазар на ЕС и ефикасниата му реакция на настоящата криза в сектора на общественото здраве. В тази връзка Европейската комисия публикува вчера нови практически съвети за начина на прилагане на нейните Указания за управление на границите м опит да запази движението на стоки в Европейския съюз в условията на коронавирусната пандемия, съобщиха от изпълнителния орган на общността.

За да гарантират, че веригата за доставки в рамките на целия ЕС продължава да функционира, от държавите-членки се изисква да обявят без никакво забавяне всички възможни гранични контролно-пропускателни пунктове на трансевропейската транспортна мрежа за „зелени коридори” в преминаването през границите. Тези зелени коридори трябва да бъдат отворени за всички товарни автомолиби, каквито и стоки да превозват. Преминаването през границата, включително всякакви проверки и оценки на здравословното състояние на водачите, не трябва да отнема повече от 15 минути, категорични са от ЕК. Процедурите по зелените коридори за пресичане на границите трябва да бъдат сведени до минимум и ограничени до абсолютно небходимите. Проверките и оценките на здравословното състояние трябва да бъдат извършвани, без на шофьорите да се налага да напускат кабината, и да са обект на минимален брой проверки. От шофьорите не трябва да се изисква представяне на други документи освен личната им карата и шофьорската книжка, а само ако е необходимо – писмо от работодателя. Приема се електронно получаване и онагледяване на документите. Нито едно превозно средство или шофьор не трябва да бъде обект на дискриминация независимо от произхода му или направлението, в което пътува, националността му или страната, в която е регистрирано превозното средство.

На фона на настоящата ситуация с пандемията държавите-членки са призовавани и да отменят временно ограниченията на своя територия от типа на забрани за придвижване на товрани автомолиби през уикенда, през нощта или по определени участъци от пътната мрежа.

От ЕК също насърчават държавите-членки да организират безопасни коридори за преминаване, за да дадат възможност на частните шофьори и техните пътници като например служители от здравеопазването и транспорта, както и на завръщащите се в родината си граждани на ЕС независимо от тяхната националност, да могат да преминават пряко и с приоритет през страната във всяко необходимо за тях направление извън трансевропейската транспортна мрежа. Това трябва да става при условие, че се придържат строго към обозначения маршрут и и към минимално необходимите престои за почивка.

Държавите-членки трябва да осигурят и по най-малко едно функциониращо летище за извозване на чужденци и облекчаване на международни полети.

За да осигури непрекъснатото движение, ЕК препоръчва на държавите-членки да предприемат действия за гарантиране на свободното придвижване на всички служители в международния транспорт независимо от вида му. По-конкретно правилата за ограничаване на пътуванията и задължителната карантина на транспортните работници, които не проявяват симптоми на заразяване с коронавируса, трябва да бъдат премахнати. Държавите.членки например не трябва да изискват транспортните работници да носят медицински сертификат за доказване на доброто си здравословно състояние.

За да бъде осигурена безопасността на транспортните работници, е необходимо засилване на хигиенните изисквания и оперативните мерки по летищата, пристанищата, железопътните гари и останалите наземни транспортни станции. Към практическите съвети е включен и пълен списък с препоръки за защита на щофьорите от коронавируса.

Международно признатите документи за професионална компетентност трябва да бъдат смятани за достатъчно доказателство за правоспособността на служителя в междунродния транспорт. Ако такива липсват, за редовен документ трябва да се приема писмо, подписано от работодателя.

„Транспортната мрежа на ЕС свързва всички държави-членки. Докментът с нашите указания е предназначен да защити веригите за снабдяване в ЕС при тези трудни обстоятелства и да гарантира, че както стоките, така и транспортните служители могат да пътуват във всяко необходимо направление без забавяне. Един съвместен и съгласуван подход към транспортирането през границите днес е по-важен отвсякога. Зелените коридори са и специално предназначени да предпазят транспортните работници, действащи на фронтовата линия на кризата. Тези препоръки ще облекчат тяхната вече в достатъчна степен изпълнена с напрежение мисия и ще внесат повече безопасност и предвидимост в работата им”, заяви европейският комисар за транспорта Адина Валян.

След видеоконференцията между министрите не транспорта на държавите-членки на ЕС, проведена на 18 март, ЕК установи мрежа от национални контактни пунктове и платформа за предоставяне на информация за транспортните мерки на национално ниво, предприети от държавите-членки в отговор на разпространението на коронавируса. Тези пунктове трябва да подкрепят ефективното функциониране на зелените коридори за пресичане на границите. Граничещите помежду си държави-членки на ЕС са поканени да участват активно в мрежата, за да гарантират придвижването на стоки във всички посоки.

Всички стоки трябва да бъдат пропускани през границите в ЕС за максимум 15 минути
2218

Последни материали
Виж
Заради коронавируса
Русия и Украйна ограничават износа на пшеница
SAS Investcompagnie получава мажоритарен дял в 2 компании на Агрейн
Френска компания придобива над половината активи на украински холдинг
След препоръките на ЕК за създаване на коридори за бързо преминаване на стоките
Опашките от камиони на митническите пунктове в ЕС се стопиха
Важно за фермерите!
И фонд „Земеделие” е готов с видео за електронното подаване на заявленията за директни плащания
Преди приема
Близо 200 хиляди нови декара ще бъдат напоявани с европарите по подмярка 4,3
Как да се справим с ягодовият коренов хоботник
Свързани материали
Виж
След препоръките на ЕК за създаване на коридори за бързо преминаване на стоките
Опашките от камиони на митническите пунктове в ЕС се стопиха
Съвети към градинаря
Време е за подхранване на зимния чесън
Градински ягоди без сиво гниене
Грижи и профилактика на костилкови овощни видове през април
При рапицата обаче се прогнозира ръст от близо 7 на сто
Експерти очакват спад в добивите на основни зърнени култури в ЕС
Бюджетът да се формира от недоговорираните средства по ресорните програми
Предлагаме на ЕК специална мярка за коронавируса в селското стопанство
Приятели на SINOR.bg:  Стоматолог, София | Трактори Кубота | Книжарница | АГРОВЕСТНИК | 
РЕКЛАМА |  КОНТАКТИ |  ЗА НАС |  ОБЩИ УСЛОВИЯ |  ПОЛИТИКА ЗА ЛИЧНИ ДАННИ
Всички права запазени
SINOR.bg 2003 - 2020
Essential SSL

Използваме бисквитки (cookies), за да ви осигурим възможно най-добро преживяване в нашия уеб сайт. Чрез използването на нашия уебсайт Вие се съгласявате със запазването на бисквитки във Вашето устройство.

Приемам