Начало » Новини » Света
24.03.2020 г.

Всички стоки трябва да бъдат пропускани през границите в ЕС за максимум 15 минути

Според практическите съвети на ЕК към указанията й за управление на границите
Всички стоки трябва да бъдат пропускани през границите в ЕС за максимум 15 минути

Коронавирусната пандемия оказва мощно разрушително въздействие върху транспорта и движението на хора в Европейския съюз. Непрекъснатите и безпроблемни наземни, водни и въздушни транспортни услуги са от решаващо значение за функционирането на вътрешния пазар на ЕС и ефикасниата му реакция на настоящата криза в сектора на общественото здраве. В тази връзка Европейската комисия публикува вчера нови практически съвети за начина на прилагане на нейните Указания за управление на границите м опит да запази движението на стоки в Европейския съюз в условията на коронавирусната пандемия, съобщиха от изпълнителния орган на общността.

За да гарантират, че веригата за доставки в рамките на целия ЕС продължава да функционира, от държавите-членки се изисква да обявят без никакво забавяне всички възможни гранични контролно-пропускателни пунктове на трансевропейската транспортна мрежа за „зелени коридори” в преминаването през границите. Тези зелени коридори трябва да бъдат отворени за всички товарни автомолиби, каквито и стоки да превозват. Преминаването през границата, включително всякакви проверки и оценки на здравословното състояние на водачите, не трябва да отнема повече от 15 минути, категорични са от ЕК. Процедурите по зелените коридори за пресичане на границите трябва да бъдат сведени до минимум и ограничени до абсолютно небходимите. Проверките и оценките на здравословното състояние трябва да бъдат извършвани, без на шофьорите да се налага да напускат кабината, и да са обект на минимален брой проверки. От шофьорите не трябва да се изисква представяне на други документи освен личната им карата и шофьорската книжка, а само ако е необходимо – писмо от работодателя. Приема се електронно получаване и онагледяване на документите. Нито едно превозно средство или шофьор не трябва да бъде обект на дискриминация независимо от произхода му или направлението, в което пътува, националността му или страната, в която е регистрирано превозното средство.

На фона на настоящата ситуация с пандемията държавите-членки са призовавани и да отменят временно ограниченията на своя територия от типа на забрани за придвижване на товрани автомолиби през уикенда, през нощта или по определени участъци от пътната мрежа.

От ЕК също насърчават държавите-членки да организират безопасни коридори за преминаване, за да дадат възможност на частните шофьори и техните пътници като например служители от здравеопазването и транспорта, както и на завръщащите се в родината си граждани на ЕС независимо от тяхната националност, да могат да преминават пряко и с приоритет през страната във всяко необходимо за тях направление извън трансевропейската транспортна мрежа. Това трябва да става при условие, че се придържат строго към обозначения маршрут и и към минимално необходимите престои за почивка.

Държавите-членки трябва да осигурят и по най-малко едно функциониращо летище за извозване на чужденци и облекчаване на международни полети.

За да осигури непрекъснатото движение, ЕК препоръчва на държавите-членки да предприемат действия за гарантиране на свободното придвижване на всички служители в международния транспорт независимо от вида му. По-конкретно правилата за ограничаване на пътуванията и задължителната карантина на транспортните работници, които не проявяват симптоми на заразяване с коронавируса, трябва да бъдат премахнати. Държавите.членки например не трябва да изискват транспортните работници да носят медицински сертификат за доказване на доброто си здравословно състояние.

За да бъде осигурена безопасността на транспортните работници, е необходимо засилване на хигиенните изисквания и оперативните мерки по летищата, пристанищата, железопътните гари и останалите наземни транспортни станции. Към практическите съвети е включен и пълен списък с препоръки за защита на щофьорите от коронавируса.

Международно признатите документи за професионална компетентност трябва да бъдат смятани за достатъчно доказателство за правоспособността на служителя в междунродния транспорт. Ако такива липсват, за редовен документ трябва да се приема писмо, подписано от работодателя.

„Транспортната мрежа на ЕС свързва всички държави-членки. Докментът с нашите указания е предназначен да защити веригите за снабдяване в ЕС при тези трудни обстоятелства и да гарантира, че както стоките, така и транспортните служители могат да пътуват във всяко необходимо направление без забавяне. Един съвместен и съгласуван подход към транспортирането през границите днес е по-важен отвсякога. Зелените коридори са и специално предназначени да предпазят транспортните работници, действащи на фронтовата линия на кризата. Тези препоръки ще облекчат тяхната вече в достатъчна степен изпълнена с напрежение мисия и ще внесат повече безопасност и предвидимост в работата им”, заяви европейският комисар за транспорта Адина Валян.

След видеоконференцията между министрите не транспорта на държавите-членки на ЕС, проведена на 18 март, ЕК установи мрежа от национални контактни пунктове и платформа за предоставяне на информация за транспортните мерки на национално ниво, предприети от държавите-членки в отговор на разпространението на коронавируса. Тези пунктове трябва да подкрепят ефективното функциониране на зелените коридори за пресичане на границите. Граничещите помежду си държави-членки на ЕС са поканени да участват активно в мрежата, за да гарантират придвижването на стоки във всички посоки.

Всички стоки трябва да бъдат пропускани през границите в ЕС за максимум 15 минути
11176
 

Последни материали
Виж
През първите 5 месеца на годината спрямо същия период на миналата
ЕС вдигна износа на свинско за трети страни с близо 2 на сто
Въпреки неблагоприятното въздействие на дъждовете през юли и август
В Германия очакват ръст от над 20 на сто на реколтата от пшеница
Пострадалият е настанен за лечение в болница без опасност за живота
Теле блъсна моторист при движение по третокласен път в Хасковско
Дерогация разрешава ваксинация вместо евтаназия за генетично ценни стада
БАБХ следва сляпо европейския регламент в борбата с шарката по овцете
При слънчогледа положението е малко по-добро, но добивите са слаби
Сушата през юни и юли провали реколтата от царевица в Монтанско
Агрометеорологична прогноза за периода 15-22 август 2025 година
Недостатъчните валежи ще налагат увеличаване на поливането
Свързани материали
Виж
През първите 5 месеца на годината спрямо същия период на миналата
ЕС вдигна износа на свинско за трети страни с близо 2 на сто
Въпреки неблагоприятното въздействие на дъждовете през юли и август
В Германия очакват ръст от над 20 на сто на реколтата от пшеница
Механизъм за защита
ЕС реагира на множество горски пожари в Европа през седмицата
Близо 3 млрд. лв. са предвидени за хидромелиорации
Прозрачност и контрол в инвестициите на Напоителни системи ЕАД искат депутати в законопроект
ДФЗ ще покани резервни кандидати да сключат договори за технологична и екологична модернизация
Стопаните могат да поискат анекси за удължаване сроковете за изпълнение на проектите по две процедури от ПВУ
35 години замърсяват природата
Държавата ще обезвреди всички залежали пестициди на старите ТКЗС-та
Приятели на sinor.bg:  Стоматолог, София | Трактори Кубота | Книжарница | АГРОВЕСТНИК | 
РЕКЛАМА |  КОНТАКТИ |  ЗА НАС |  ОБЩИ УСЛОВИЯ |  ПОЛИТИКА ЗА ЛИЧНИ ДАННИ
Всички права запазени
sinor.bg 2003 - 2025
RSS новини