През 2020 г. ще бъдат отпуснати 200,9 млн. евро за популяризирането на селскостопанските продукти и храните, произведени в държавите-членки на Европейския съюз, става ясно от съобщение на пресцентъра на Европейската комисия. Средствата ще бъдат използвани за подпомагане на производителите в реализиране на продукцията им на световните пазари, за подобряване на информираността на потребителите за нейното високо качество и за намиране на решения за пазарни проблеми.
Над половината от бюджета по програмата (118 млн. евро) ще бъде използван за популяризирането на селскостопански стоки и храни извън ЕС като Канада, Китай, Япония, Южна Корея, Мексико и САЩ. Става дума най-вече за млечни продукти, зехтин и вина. „Очаква се програмата да увеличи конкурентоспособността, авторитета и потреблението на стоките от ЕС, както и да увеличи дела им на пазарите именно в тези страни”, изтъкват от ЕК. Освен това ще бъде отпуснато финансиране и за популяразиране на здравословното балансирано хранене и за увеличаване на потреблението на пресни плодове и зеленчуци.
„Реномето на Европа по отношение на селскостопанските продукти и храните няма равно в световен мащаб. Неслучайно ЕС е най-големият износител на селскостопанска продукция в света. Нашата политика за популяризирането й с постоянно нарастващ бюджет помага на производителите от ЕС да запознаят с нея както потребителите в общността, така и тези извън нея”, заяви европейският комисар за търговията Фил Хоугън.