Начало » Новини » Страната

В ход е кампания за популяризиране на традиционните храни във веригите

Бизнесът се представя
Синор.БГ / 22.03.2018 г.
В ход е кампания за популяризиране на традиционните храни във веригите

Снимка: МЗХ

Министърът на земеделието, храните и горите Румен Порожанов откри кампания за популяризиране на продукти с традиционно-специфичен характер. Тя се провежда от сдружение „Традиционни сурово-сушени месни продукти“ съвместно с една от търговските вериги в страната, съобщиха от агроминистерството.

Досега България е вписала в европейския регистър две защитени географски указания – „Горнооряховски суджук” и „Българско розово масло”. Разрешени са и пет месни продукта – „Филе Елена”, „Луканка Панагюрска”, „Роле Трапезица”, „Кайсерован врат Тракия” и „Пастърма говежда” в Европейския регистър на храните с традиционно-специфичен характер.

В момента продуктът „Странджански манов мед“ е в процедура по преглед на европейско ниво с цел регистрацията му като Защитено наименование за произход. Обработва се на национално ниво и заявлението за регистрация на Защитено наименование за произход „Месо от Източнобалканска свиня“.

 „Държавата винаги се е стремяла да подкрепи усилията на българските производители да съхранят и възродят производството на автентични наши продукти по традиционни рецепти. Насърчаваме земеделските производители да се сдружават и да се възползват от възможностите за регистрация на европейско ниво на продукти със защитени географски означения и храни с традиционно специфичен характер“, заяви министър Порожанов.

Чрез регистрацията на храните с традиционно специфичен характер на европейско ниво се защитават интересите на производителите, вложили дългогодишни усилия и средства за поддържането на високо качество и търговска репутация на своя продукт, каза още министър Румен Порожанов. Тези храни са защитени срещу нелоялна конкуренция и злоупотреба с името им.

Българската агенция по безопасност на храните следи на нашия пазар за правомерната употреба на наименованията и срещу тяхната имитация. На откриването присъства и зам. изпълнителният директор на БАБХ доц. Теодора Янковска.

Регистрацията на тези продукти на европейско ниво като храни с традиционно специфичен характер им осигурява правна закрила на наименованията на територията на целия Европейски съюз.

„Освен за производителите ползи има и за потребителите, на които се предоставя  гарантирано качество на продуктите с европейско лого. Не на последно място храните с традиционно специфичен характер допринасят за развитието на селските райони, местната икономика и туризма“, допълни Румен Порожанов.

В ход е кампания за популяризиране на традиционните храни във веригите
8595
 

Последни материали
Виж
Първото подпомагане през 2025 г.
ДФЗ отпуска над 45,6 млн. лева помощи за говеда, биволи, овце и кози
Работещите по места
С мирен протест чиновници от ДФЗ искат 30% увеличение на заплатите
Кампания
От WWF ще инструктират хората как да се държат, ако видят мечки в гората
Министърът отговаря
Магазин за хората ЕАД ще залага на онлайн продажби, както и В2В търговия
Цената ѝ е надолу със 7,5%
България е трето място в ЕС по износ на пшеница след Франция и Румъния
Различни интервенции
Последен срок да подавате проекти за създадени групи и организации на производителите
Свързани материали
Виж
Предстоящо
Първи празник на лютеницата в Първомай - на 4 октомври
Отговор от МЗХ
Законът за продажба на занаятчийски храни ще бъде придвижен едва през декември
Международното изложение LISBON FOOD AFFAIR 2025
Бизнесът представя традиционните ни консерви в Лисабон от 10 до 12 февруари
Асоциация
Сериозно българско участие в модерно изложение на биохрани в Стокхолм
Пловдив
Годишна среща на преработвателите на плодове и зеленчуци
Предстоящо
Традиционните производители на консерви се представят на изложение в Полша на 27 септември
Приятели на sinor.bg:  Стоматолог, София | Трактори Кубота | Книжарница | АГРОВЕСТНИК | 
АВТОРИ |  РЕКЛАМА |  КОНТАКТИ |  ЗА НАС |  ОБЩИ УСЛОВИЯ |  ПОЛИТИКА ЗА ЛИЧНИ ДАННИ
Всички права запазени
sinor.bg 2003 - 2025
RSS новини