На 9 и 10 октомври в Стокхолм се проведе най-голямото търговско изложение за биопродукти в Скандинавия Nordic Organic Food Fair & Natural Beauty & Health Show, където успешно се представиха шест български компании. Изложбеният център Kistamässan събра под един покрив повече от 500 изложители и хиляди търговци на дребно, търговци по сектори и професионалисти в индустрията, превръщайки се във витрина на авангардни продукти и иновации в органичните и устойчиви храни, красота от природата, екологичния живот и естественото здраве. Българското участие се организира от Асоциация „Традиционни български консерви“, с подкрепата на Министерството на земеделието и храните и фонд „Земеделие“, съобщиха от асоциацията.
На националния щанд беше изложена продукция на „Булгарконсерв Рупите“ ООД, „БЪЛГЕРИЪН УАЙЛД МЪШРОУМД“ ООД, „Дерони“ ООД, „Фрукто“ Сливен АД, „Харвеста“ ЕООД И „Чери бери“ ЕООД.
Традиционни зеленчукови консерви - лютеници, айвари, сосове със 100% естествени съставки, без добавена захар и консерванти; плодови нектари, сокове и компоти от праскови, сливи, кайсии, ягоди и вишни, медовина, биовино от арония, вино от черен бъз и плодови вина от малини и череши, са привлекли интереса на търговци, дистрибутори и клиенти. България все по-успешно се намесва и на пазарите на консервирани храни, сушени плодове, подправки и зеленчуци, ядки, сертифицирани за произход и качество, както и с висококачествените си диворастящи гъби, добре познати на клиенти с изтънчен вкус.
Щандът е бил посетен от ръководителя на Службата по търговско-икономическите въпроси на България в Стокхолм Валентин Стоев, който осъществява контакти на родния бизнес с водещи шведски търговски вериги и партньори. В най-големия хипермаркет за етнически храни вече има щанд на България, а това дава възможност на компаниите директно да преговарят за предлагане на техни продукти във веригата.
„Изключително благодарни сме за усилията на г-н Валентин Стоев и неговата подкрепа като ръководител СТИВ на място тук, в Стокхолм и препоръките, които фирмите получиха от него за спецификата на търговия на пазари като Швеция и Финландия. Това е истинската помощ, от която бизнесът в България има нужда, когато се представя на международни изложения и търси начини ефективно да разширява търговските си контакти“, каза Антоанета Божинова - организационен секретар на Асоциация “Традиционни български консерви”. По думите й ползите за родните производители се увеличават, особено след изложението в Стокхолм, която е една от най-иновативните платформи за предлагане на дребно и в заведенията за хранене на сертифицирани органични храни, напитки и съставки в Скандинавия. Онварят се ивъзможности за предлагане на нови продукти, за вникване в пазарните тенденции и за свързване с водещи марки и доставчици. „Работихме усилено, за да представим своите продукти на директните потребители, дистрибутори и търговци на дребно, за да разширят своите продуктови линии с устойчиви и фокусирани върху здравето решения за техните клиенти с първокласни български продукти”, допълни Антоанета Божинова.