Държавите от Европейския съюз се включват в мащабна кампания за популяризиране на продуктите на овцевъдството. Това съобщи председателят на българската овцевъдна асоциация Бисер Чилингиров, който представляваше страната на среща в Брюксел, проведена миналата седмица по покана на генерална дирекция „Земеделие” на ЕС. Събитието беше организирано от „министерството на земеделието на Европа” с представители на различни браншови организации, като основната цел е да се предпиремат мерки за овладяване на критичното състояние на овцевъдството, обясни Чилингиров.
„Срещата беше от изключително значение за бранша, защото чрез новите решения се очаква да бъде възродено овцевъдството в цяла Европа”, посочи Чилингиров.
Той припомни, че през последните 10 години броят на отглежданите овце в страната драстично намалява. И това етенденция, която се наблюдава не само в България, но и във всички европейски държави.
На този етап бълграският износ на сирене се крепи основно на овчите продукти. Неотдавна на форум в София млекопреработвателят и животновъд Симеон Присадашки също представи големите перспективи, които се откриват пред овцевъдите в страната.
С добра реклама българското саламурено сирене би намерило добри пазари в Западна Европа, където потребителите познават основно жълтите сирена. За родните произвъодители това е все още незаета ниша, посочи още Присадашки.
растично намалява не само в България, но и във всички европейски държави.