Асоциация на земеделските производители в България” (АЗПБ) започва информационна кампания по европейски проект за популяризиране на Общата селскостопанска политика (ОСП) на Европейския съюз „CAP – Hot Spot“, съобщиха от браншовата организация. Експертите обаче не съобщават каква е стойността на проекта, който ще се изпълнява до юни 2019 г.
Сред целите е да бъде показана как ОСП помага да се постигне балансирано развитие на селските райони, както и за начините, по които тя подпомага селското стопанство, за да отговори на глобалните предизвикателства, оказващи влияние върху всички нас.
Ще бъдат представяни най-добрите практики в селските райони за жизнеспособно производство на храни, устойчиво управление на природните ресурси, балансирано развитие на селските райони, създаване и растеж на работни места.
Информационната кампания ще помогне да се осмислят идеите на ОСП да помага на фермерите за увеличаване на доходите, за подкрепа на инвестиционните им проекти и за въвеждане на иновациите при опазване на околната среда, климата, биоразнообразието и за подобряване на качеството на живот в селските райони.
Кампанията ще бъде насочена и към младите хора, които биха могли да се ориентират към бизнес в селското стопанство.
Информационната кампания се изпълнява по проект „CAP – HOT SPOT“ по Договор № AGRI 2018-0218, финансиран в рамките на покана на Генералната дирекция „Земеделие и развитие на селските райони“ на Европейската комисия за представяне на предложения „Подкрепа за информационните мерки в областта на общата селскостопанска политика“ за 2018 г. (2017/С 339/07).