През тази година Европейската комисия ще отпусне 128,5 милиона евро за промоционални програми на европейски продукти, които се реализират в рамките на Европейския съюз и в трети страни, съобщи сайтът на ЕС ag-press.eu. Според различните програми процентът на съфинансиране варира между 70% и 85%, като условията за подпомагане са достъпни на страницата на Еврокомисията.
Миналата година кандидатите за тези субсидии депозираха програми, превишаващи около 4 пъти наличния бюджет на ЕК, припомни еврокомисарят по земеделие и развитие на селските райони Фил Хоуган.
През миналата година еврофондовете финансираха почти 50% от кандидатстващите с промоционални програми.
През 2017 г. се предвижда увеличение на финансирането, особено при така наречените "мулти програми"(Multiprograms).
Според разпределението на средствата така наречените "прости" програми, които се подават от една или повече организации от една държава-членка, могат да кандидатстват за бюджет от 85,5 милиона евро.
Тук влизат предложенията за субсидиране на рекламни кампании в ЕС или за трети страни, като при външните пазари е посочен списък със страните, където има най-голям потенциал за растеж.
През 2017 г. по така наречените предложения за "Multi" програми са заделени 43 милиона евро. Тук влизат общите проекти, представени от организации в повече от една държава-членка или една и повече европейски организации.
Тук се финансират рекламни кампании за ЕС и за външните пазари, като приоритетът е към повишаване на информираността на устойчиво селско стопанство и ролята на селското стопанство, свързани с действията по ограничаване на климичните промени и ориентирани към вътрешния пазар.
Другите два приоритета предвиждат финансиране за информация по схемите за качество на ЕС и подчертават особеностите на селскостопански и хранителни продукти и методи на ЕС.
Заявленията трябва да бъдат представени в Европейската комисия след 20 април 2017, като кандидатстването става чрез специален електронен портал.
На 31 януари в ряксел ЕК организира информационен ден за представяне на новите възможности за финансиране на промоционалните програми през 2017 г.