Начало » Новини » Света
21.01.2025 г.

За промоционални програми във и извън ЕС са одобрени 132 млн. евро през 2025 г.

Европейска комисия
За промоционални програми във и извън ЕС са одобрени 132 млн. евро през 2025 г.

sinor.bg

Европейската комисия одобри 132 милиона евро за съфинансиране на износители, които представят продукцията си на изложения в рамките на Евросъюза и по света. Подкрепата цели фермерите и преработвателите на храни в ЕС да намерят нови пазари за своята продукция за периода 2024-2029 г. Този вид позпомагане се провежда от 10 години, през които са били съфинансирани 600 кампании, реализиращи продукцията си под общия етикет – „Наслаждавайте се, това е от Европа“, съобщиха от пресцентъра на ЕК.

Наличните суми за програмите, които ще бъдат избрани през 2025 г., са разделени за промоция в страни извън ЕС – с 63,4 милиона евро, и на вътрешния пазар – с 58,6 милиона евро. Работната програма посочва региони и държави с висок потенциал за растеж извън ЕС като основни целеви пазари за промоция. Тук влизат Китай, Япония, Южна Корея, Сингапур и Северна Америка. Обединеното кралство остава един от основните експортни пазари за селскостопански хранителни продукти от ЕС, като поема повече от 20% от износа на селскостопански хранителни продукти от ЕС.

Бюджетът за вътрешния пазар на ЕС се разпределя, както следва:

Кампаниите, насочени към вътрешния пазар, ще включват мерки за информиране и популяризиране, насочени към схемите за качество на ЕС, по-специално към географските указания (защитено наименование за произход (ЗНП), защитено географско указание (ЗГУ) и храни с традиционно специфичен характер (ХТСХ)) с целеви бюджет от 17,1 милиона евро. Към момента са защитени повече от 3 500 наименования на селскостопански хранителни продукти и напитки, което гарантира на потребителите истински продукти и запазва културното и кулинарно наследство на ЕС.
Бюджет от 28,8 милиона евро е разпределен за програми, целящи повишаване на осведомеността и разпознаването или продукти, отглеждани по биологичен и устойчив начин, включително с по-високи стандарти за хуманно отношение към животните.
Други 12,7 милиона евро са предназначени за стимулиране на консумацията на пресни плодове и зеленчуци в контекста на балансирани диети.
Допълнителни 10 милиона евро са заделени за действия в случай на сериозни смущения на пазара, загуба на доверието на потребителите или други проблеми. Този бюджет се преразпределя към програми в трети страни, ако не бъде използван.

Работната програма също така предвижда редица инициативи, които да бъдат управлявани пряко от Европейската комисия. Такива дейности включват промоционални и информационни кампании в трети държави, участие в до пет големи международни търговски панаири за селскостопански храни, организиране на мисии на високо ниво с бизнес делегации в трети държави и разработване на наръчници за навлизане на пазара за износители.

За промоционални програми във и извън ЕС са одобрени 132 млн. евро през 2025 г.
767
 

Последни материали
Виж
Работна среща с представители на сектор „Биологично земеделие“ и заместник-министърът Лозана Василева
Фермерите задържат продажбите за още по-високи цени за слабата реколта
Преработката на слънчоглед в Украйна се сви през декември
През 2024 година
Приходите от износа на селскостопански продукти от Турция счупиха рекорда
Криминална хроника
Разследват кражба на телета в Долни Цибър
Инфлуенца по птиците
САЩ и Канада отмениха ембаргото за внос на птици и продукти от Франция
Интервю със съоснователя на компанията „Балевски и Киров“
Балевски: „Зелената седмица“ е стартът ни да продаваме шипков мармалад в Германия
Свързани материали
Виж
Следващият прием се отваря през януари 2025 г.
През декември ЕК ще отпусне за промоционални програми 142,6 млн. евро на 76 агрофирми
Пазари ще се организират до Никулден
Варна става домакин на кампанията Фестивал на рибата - вкусно и полезно
Европодпомагане
България участва само в пет програми за промоции на родни стоки зад граница
Проекти се приемат до 15 април
За промоции извън Европа ЕК отваря приеми за 200,9 милиона евро през 2020 г.
Политики
През 2019 г. Еврокомисията заделя 191 млн. евро за промоционални програми
Предстоящо
Очаквайте новости за промоционалните програми на ЕС на 20 март
Приятели на sinor.bg:  Стоматолог, София | Трактори Кубота | Книжарница | АГРОВЕСТНИК | 
РЕКЛАМА |  КОНТАКТИ |  ЗА НАС |  ОБЩИ УСЛОВИЯ |  ПОЛИТИКА ЗА ЛИЧНИ ДАННИ
Всички права запазени
sinor.bg 2003 - 2025
RSS новини