Начало » Пазари » Животинска продукция
16.06.2020 г.

България участва само в пет програми за промоции на родни стоки зад граница

Европодпомагане
България участва само в пет програми за промоции на родни стоки зад граница

Представяне на България на Зелената седмица в Берлин Снимка:sinor

Към този момент в европейската агенция CHAFEA, която одобрява програмите за промоции на храни и продукти в Европейския съюз и трети страни, има само 7 мултинационални програми с българско участие, като в 2 от тях България е координатор, а в 5 е партньор. Това съобщиха за Синор.бг от министерството на земеделието, без да уточняват кои са браншовите организации с одобрени действащи проекти.

На принципа на „прозрачността”, за която от ведомството ни уверяват, че винаги провеждат, за читателите на Синор.бг беше съобщено единствено, че тези български браншови организации в партньорство с други европейски страни рекламират пресни плодове и зеленчуци, сирене, вино и кошница от продукти на територията ЕС и в трети страни. Понеже чиновниците са много заети, не пожелаха да отговорят дори на въпросите с кои държави си партнираме в тези съвместни проекти и кои български марки имат възможност да намерят пазари в чужбина.

Единственото, което подробно ни беше разяснено, е, че заради коронавируса тази година приемът на проекти е бил удължен от 14 април до 3 юни. Законовите срокове за подаване на проекти по промоционалните програми са от януари до средата на април, като приемът е само един път годишно.

Бюджетът за промоционалните програми на ЕС за 2020 г.

Прилагането, отчитането и контролът на програмите се извършва на ниво от Изпълнителната агенция за потребителите, здравеопазването, селското стопанство и храните CHAFEA. За кампания 2020 г. Еврокомисията ще обяви одобрените промоционални програми на държавите-членки след месец октомври.

Кандидатите от различните държави членка могат да подават предложенията си само в тази агенция в Люксембург, която е структура на Европейската комисия (ЕК). Приемът се извършва само електронно в платформа на CHAFEA, като изборът на одобрените промоционални програми се извършва от тази агенция и държавите членки нямат участие в този процес. Само че държавите-членки са длъжни да информират обществеността за стоките, които се представят зад граница.

България участва само в пет програми за промоции на родни стоки зад граница
8717

Последни материали
Виж
Въпреки изсипаните 100 милиарда евро през ОСП за борба с климатичните промени
ЕС се провали в понижаването на парниковите емисии от селското стопанство
Предвижданията за пролетните маслодайни култури обаче вървят надолу
MARS продължава да повишава прогнозата за добивите от есенниците в ЕС
Тежко наследство за поколенията
Държавите в ЕС имат сама шест месеца да подбрят чистота на реките си
Финансирана по рибарската програма
Внедряват система за наблюдение на Черно море
Селекционерите създават биоразсад на фасул за бранша
Добруджанският фасул може да бъде защитен чрез европейски схеми за качество
На 28 и 29 юни
Кабинетът одобри българската позиция за Съвета на ЕС по земеделие и рибарство
Свързани материали
Виж
Пазари ще се организират до Никулден
Варна става домакин на кампанията Фестивал на рибата - вкусно и полезно
Проекти се приемат до 15 април
За промоции извън Европа ЕК отваря приеми за 200,9 милиона евро през 2020 г.
Политики
През 2019 г. Еврокомисията заделя 191 млн. евро за промоционални програми
Предстоящо
Очаквайте новости за промоционалните програми на ЕС на 20 март
ЕС вдига субсидиите за реклама на храните в чужбина
Промоционалните програми остават блокирани въпреки спечелено от браншовиците дело на първа инстанция
Приятели на SINOR.bg:  Стоматолог, София | Трактори Кубота | Книжарница | АГРОВЕСТНИК | 
РЕКЛАМА |  КОНТАКТИ |  ЗА НАС |  ОБЩИ УСЛОВИЯ |  ПОЛИТИКА ЗА ЛИЧНИ ДАННИ
Всички права запазени
SINOR.bg 2003 - 2021
Essential SSL

Използваме бисквитки (cookies), за да ви осигурим възможно най-добро преживяване в нашия уеб сайт. Чрез използването на нашия уебсайт Вие се съгласявате със запазването на бисквитки във Вашето устройство.

Приемам