Министерството на икономиката даде начало на програмата „Модерният бизнес“, насочена към инвестиране в по-добрата конкурентоспособност, гъвкавост и ефективно управление на бизнеса за малките и средни предприятия в България. Официалният старт беше даден от министъра на икономиката Божидар Лукарски, който представи програмата „Модерният бизнес“.
Тя е съвместна инициатива на Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП) и „Майкрософт България“ и включва безплатно внедряване на услугите от пакета Office365, предоставящ т.нар. облачни услуги, специализирани ИТ обучения, както и бизнес обучения в посока подобряване на конкурентоспособността на предприятията с фокус върху бизнес планирането и дигиталния маркетинг.
Според Лукарски бързото разпространение на мобилните комуникации отваря нови пазарни ниши и възможности за ИТ предприятията, което също така разширява обхвата на включване на информационните технологии в значими икономически области като здравеопазването, образованието, комуналните услуги, управлението на частния и публичен сектор и развитието на традиционните отрасли.
Министърът на икономиката посочи още, че предприемачите трябва да отделят време и усилия, за да оценят възможностите на информационните технологии, както и че трябва да се научат как ИКТ могат да доведат до разработване на нови бизнес продукти и услуги. “ИТ специалистите могат да помогнат за оптимизиране на бизнес процесите.
Българските фирми стават все по-технически грамотни и това се потвърждава от статистиката, според която 93% от предприятията използват компютри, а над 91% използват интернет.
Ръст бележи и интернет търговията като се очаква тя да нарасне с 39.7% през периода 2015-2019.
Над 3,8 милиона са потребителите в страната ни на мобилен интернет, като България заема 7-ма позиция в Източна Европа по този показател. За сметка на това степента на приложение на облачните услуги в България е сравнително ниска, поради малкия пазар", допълни министърът. „Поради бурното развитие на технологиите, българският малък и среден бизнес има нужда от подпомагане чрез подобни инициативи, за да отговори на предизвикателствата на глобалната икономика и търговия“, завърши той.
При представянето на Програмата "Модерният бизнес" изпълнителният директор на ИАНМСП Мариета Захариева обяви, че това се прави за първи път в България и е важно за фирмите. "Програмата е насочена към бизнеса, един от големите плюсове е, че ще правим срещи с фирми по региони, за да достигнат възможностите, които предлагаме, до повече места ", посочи тя.
Изпълнителният директор на „Майкрософт България“ г-н Петър Иванов изтъкна, че програмата е нещо, което се прави практически за българската икономика. „Облачните услуги, които осигуряваме са насочени към малките и средни предприятия, които са гръбнакът на икономиката и допълнителната работа с тях ще доведе до ускоряването й“, допълни той.