Начало » Новини » Света
27.08.2015 г.

До 80% от промоциите на биопродукти и стоки със защитени наименования ще се покриват от еврофондовете

Новият регламент ще се прилага от първи декември 2015 г.

Farmer.bg

Биопродуктите, традиционните храни и стоките с географски означения ще бъдат подпомагани с приоритет в промоционалните програми, организирани в рамките на Европейския съюз или държавите извън Общността. Това съобщиха от Асоциацията на месопреработвателите в България, представяйки новия регламент за промоции на земеделски продукти, който ще се прилага в периода 2015-2020 г. Самата програма и регламентът ще бъдат публикувани в официалното издание на Европейската комисия през октомври. Регламентът влиза в сила от първи декември 2015 г.

Другият сериозен плюс е, че промоционалните програми ще се субсидират до 80% със средства от еврофондовете, докато по старата програма тази помощ беше 50% от стойността на проектите.

Друга новост е, че ще се кандидатства директно в Брюксел, като администрирането и оценката на проектите ще се извършва от агенция със седалище в Люксембург.

Ще се въведат и индикатори за оценка, които ще отчитат ефективността от промоционалната програма.

Въвежда се възможността да се показва и търговската марка на продуктите плюс европейското лого. Типичното за тези проекти е, че продуктите се представят под обща марка за дадената държава.

Допустими ще бъдат всички продукти без тютюна. За първи път ще се добавят нови стоки като преработени храни и дори спиртни напитки, които обаче задължително трябва да имат географско наименование.

Програмите само на една или повече организации от една държава се определят като обикновени и ако са предначначени за вътрешния пазар, те ще бъдат субсидирани до 70%, ако са за външен пазар – до 80%, а в случай на кризи европодпомагането може да стигне и 85%.

При многонационалните програми, където промоциите се извършват от организации от няколко държави, подпомагането е 80% за вътрешен или външен пазар и 85% - в случаи на кризи.

Планирано е 70% от бюджета за промоционални програми да се насочва за представяне извън ЕС. По 25% от този бюджет се разпределя за промоции в САЩ, Канада, Китай, Япония и Южна Корея.

По 15% от бюджета е за държави от Латинска Америка и Югоизточна Азия. По 10 процента е за Африка, Близкия изток и други региони.

Близо 25% от общия ресурс остава за промоции в самите държави от ЕС.

До 80% от промоциите на биопродукти и стоки със защитени наименования ще се покриват от еврофондовете
8160
 

Последни материали
Виж
Лошото време през пролетта и летните жеги тормозят пчелите
Добивите от пчелен мед у нас се очертават наполовина на миналогодишните
Притесненията за последиците от сушата се оказват неоснователни като цяло
Качеството на меката пшеница от новата реколта във Франция е добро
Щетите са в процес на изясняване, образувано е досъдебно производство
Жена подпали стопанска постройка на съсед при варене на компоти
Горските отчитат малко установени нарушения и по закона за лова
В централна северна България са иззети само 62 кубика незаконна дървесина през юли
Седмичен доклад на Синор.БГ
Докато броим овцете, някой се прицели в шефа на напояването Динева
През първите 5 месеца на годината спрямо същия период на миналата
ЕС вдигна износа на свинско за трети страни с близо 2 на сто
Свързани материали
Виж
Европейска комисия
За промоционални програми във и извън ЕС са одобрени 132 млн. евро през 2025 г.
Следващият прием се отваря през януари 2025 г.
През декември ЕК ще отпусне за промоционални програми 142,6 млн. евро на 76 агрофирми
Пазари ще се организират до Никулден
Варна става домакин на кампанията Фестивал на рибата - вкусно и полезно
Европодпомагане
България участва само в пет програми за промоции на родни стоки зад граница
Проекти се приемат до 15 април
За промоции извън Европа ЕК отваря приеми за 200,9 милиона евро през 2020 г.
Политики
През 2019 г. Еврокомисията заделя 191 млн. евро за промоционални програми
Приятели на sinor.bg:  Стоматолог, София | Трактори Кубота | Книжарница | АГРОВЕСТНИК | 
РЕКЛАМА |  КОНТАКТИ |  ЗА НАС |  ОБЩИ УСЛОВИЯ |  ПОЛИТИКА ЗА ЛИЧНИ ДАННИ
Всички права запазени
sinor.bg 2003 - 2025
RSS новини