Начало » Новини » Света
27.08.2015 г.

До 80% от промоциите на биопродукти и стоки със защитени наименования ще се покриват от еврофондовете

Новият регламент ще се прилага от първи декември 2015 г.
До 80% от промоциите на биопродукти и стоки със защитени наименования ще се покриват от еврофондовете

Farmer.bg

Биопродуктите, традиционните храни и стоките с географски означения ще бъдат подпомагани с приоритет в промоционалните програми, организирани в рамките на Европейския съюз или държавите извън Общността. Това съобщиха от Асоциацията на месопреработвателите в България, представяйки новия регламент за промоции на земеделски продукти, който ще се прилага в периода 2015-2020 г. Самата програма и регламентът ще бъдат публикувани в официалното издание на Европейската комисия през октомври. Регламентът влиза в сила от първи декември 2015 г.

Другият сериозен плюс е, че промоционалните програми ще се субсидират до 80% със средства от еврофондовете, докато по старата програма тази помощ беше 50% от стойността на проектите.

Друга новост е, че ще се кандидатства директно в Брюксел, като администрирането и оценката на проектите ще се извършва от агенция със седалище в Люксембург.

Ще се въведат и индикатори за оценка, които ще отчитат ефективността от промоционалната програма.

Въвежда се възможността да се показва и търговската марка на продуктите плюс европейското лого. Типичното за тези проекти е, че продуктите се представят под обща марка за дадената държава.

Допустими ще бъдат всички продукти без тютюна. За първи път ще се добавят нови стоки като преработени храни и дори спиртни напитки, които обаче задължително трябва да имат географско наименование.

Програмите само на една или повече организации от една държава се определят като обикновени и ако са предначначени за вътрешния пазар, те ще бъдат субсидирани до 70%, ако са за външен пазар – до 80%, а в случай на кризи европодпомагането може да стигне и 85%.

При многонационалните програми, където промоциите се извършват от организации от няколко държави, подпомагането е 80% за вътрешен или външен пазар и 85% - в случаи на кризи.

Планирано е 70% от бюджета за промоционални програми да се насочва за представяне извън ЕС. По 25% от този бюджет се разпределя за промоции в САЩ, Канада, Китай, Япония и Южна Корея.

По 15% от бюджета е за държави от Латинска Америка и Югоизточна Азия. По 10 процента е за Африка, Близкия изток и други региони.

Близо 25% от общия ресурс остава за промоции в самите държави от ЕС.

До 80% от промоциите на биопродукти и стоки със защитени наименования ще се покриват от еврофондовете
4694

Последни материали
Виж
След установени нарушения
Отстранен е шефът на горското стопанство в Кресна
Партньорство
В Аграрния университет ще заработи център за електронна търговия с Китай
Опасни вируси застрашават житните посеви
SULKY предлага решение
Торенето с минерални торове е неразривна част от съвременното земеделие
Николай Вълканов, управител на InteliAgro:
Самотният бегач в градинарството губи, сдружаването трябва да стане цел
Важно за градинаря
Целината покълва на светлина
Свързани материали
Виж
Политики
През 2019 г. Еврокомисията заделя 191 млн. евро за промоционални програми
Предстоящо
Очаквайте новости за промоционалните програми на ЕС на 20 март
ЕС вдига субсидиите за реклама на храните в чужбина
Промоционалните програми остават блокирани въпреки спечелено от браншовиците дело на първа инстанция
Подлагат динена кора на ГЕРБ с проверка на ОЛАФ за спрени пари за промоционални програми през декември 2016 г.
Важно за фермера
Еврокомисията отпуска 128,5 млн. евро за промоционални програми през 2017 г.
Приятели на SINOR.bg:  Стоматолог, София | Книжарница | АГРОВЕСТНИК | 
РЕКЛАМА |  КОНТАКТИ |  ЗА НАС |  ОБЩИ УСЛОВИЯ |  ПОЛИТИКА ЗА ЛИЧНИ ДАННИ
Всички права запазени
SINOR.bg 2003 - 2019

Използваме бисквитки (cookies), за да ви осигурим възможно най-добро преживяване в нашия уеб сайт. Чрез използването на нашия уебсайт Вие се съгласявате със запазването на бисквитки във Вашето устройство.

Приемам