22-11-2006 г. Повече от прекрасно е да се наложи марка “Български пчелен мед” така, както е залегнало в разработената Национална програма за развитието на пчеларството в България. Но какво се прави реално в практически план по нея? Вероятно има специалисти и експерти, които вече изграждат модели и стратегии. Но всичко отново остава скрито като методика и процес по тази важна и деликатна работа. Т. е. българските пчелари стоят неинформирани как точно ще се осъществи тази съдбоносна задача – за налагането и завоюването на позиции на българския мед у нас, в Европа и останалите страни по света. Обръщам специално внимание по този важен въпрос, защото вече имаме горчивия опит как самозвани групички хора, загърбвайки една голяма маса интелигентни хора в българското пчеларство, създадоха нескопосани закони и наредби за контрола и продажбите на меда у нас. Основна част от налагането на марката “Български пчелен мед” ще заеме рекламата, и то като цялостна рекламна стратегия. Това също все още не го знаем как точно ще стане. Но едно е вече факт - все още върви от уста на уста антирекламата за българския мед (”отровен”… “опасен”… “примесен”… и пр., и пр.). Знаем как тръгна и как тази субективна дезинформация се мултиплицира в почти всички медии, за което в. “Пчела и кошер” (бр. 187, 20 септември 2006 г.) писа. След това се появиха още атаки срещу родния мед… Всички пчелари, които участваха на есенния базар от 12 до 22 октомври в Пловдив, нерядко бяха поставени под обстрел за чистота на меда като следствие от тази антиреклама. А Макавей Макавеев от град Левски ми разказа с голяма болка как негова клиентка директно му споделила: “Моята лична лекарка ми каза да не купувам повече български мед, защото в него имало вредни и отровни вещества!” Наистина много опасен синдром, щом вече се мултиплицира и от лекарското съсловие! За щастие и гордост с много и стабилни аргументи участниците на пловдивския базар успяваха да изчистят и разсеят съмненията у обикновените купувачи. Но те едва ли ще бъдат изчистени така лесно и бързо в цяла България. За мен е повече от учудващо защо ръководството на НБО “БПС” не реагира бързо, адекватно и по най-резултатния начин на тази недопустима антиреклама на българския мед. Но все още не е късно да бъде сторено това. Ще очакваме думата на ръководството на НБО “БПС”… От Петър Тонев, в. Пчела и кошер