По време на последното изложение за селскостопанска техника БАТА АГРО, което се проведе от 16 до 19 май в Стара Загора, членовете на Асоциация „Български пипер” се представиха с 13 щанда. Освен производители на пипер в асоциацията участват още търговци, вносители на техника, семена и други консумативи.
Изпълнителният директор на асоциацията Георги Василев даде положителна оценка на представянето, като съобщи за Синор.бг, че само на техния щанд по време на изложението са сключени сделки за над 2 млн. лв. – за техника, семена, договори за реализация на бъдеща продукция.
Проблемът е, че и тази година браншът очаква спад в площите, които ще бъдат отглеждани с пипер. Към момента площите, които се очаква да бъдат засадени с пипер, са двойно по-малко от миналата година, посочи Василев. Отливът от тази селскостопанска дейност се дължи освен на символичното подпомагане също и на липсата на преференции за инвестиции в напояване.
Все пак, по време на БАТА АГРО ръководството на асоциацията е оказала логистична подкрепа за намиране на разсади за близо 200 дка пипер и домати за седем членове на браншовата организация. Липсата на качествен разсад за пипер тази година се определя също като проблем през тази пролет.
Протестите на производители на плодове и зеленчуци
Получени са също 10 предложения за роботизация, нововъведения, предложения за напредничави технологии, за пазарни стратегии и научни разработки в областта на пиперопроизводството и свързаните с него дейности.
И тази година Асоциация „Български пипер” ще организира ден на пипера, който по традиция се провежда в пловдивското село Цалапица. Така наречените „дни на отворените врати” ще продължат от 21 до 23 юли, като основни партнори на фермерите са фирмите „Опора Заден България”, Plant`s Soul Elly`s Supreme Taste.