Syngenta AG обяви ръст на продажбите от 5% през първата половина на 2020 г., като те са достигнали 7,1 млрд. долара въпреки сериозните предизвикателства в бизнес средата, породени от разпространението на коронавируса, става ясно от съобщение на компанията, публикувано на официалния ѝ уебсайт. При използване на твърди валутни курсове ръстът на продажбите достига 10%. Силният резултат се дължи на увеличението при реализираните количества продукти.
Нетната печалба се е повишила със 7% до 855 млн. долара, включително 145 млн. долара от капитализиране на разходите за развойна дейност. Без тях нетната печалба би останала с 11% под тази от първите 6 месеца на 2019 г., когато обаче бе записана еднократна печалба от 195 млн. долара от отложената данъчна преоценка в рамките на данъчната реформа в Швейцария, където е базирана компанията. С елиминиране и на двата еднократни ефекта нетната печалба на „Синджента” през първите 6 месеца на годината е с 18% над получената през първата половина на 2019 г.
Печалбата преди лихви, данъци, обезценки и амортизации (EBITDA) е 1,675 млрд. долара, като без капитализираните разходи за развойна дейност остава 1,503 млн. долара – с 9% повече спрямо първите 6 месеца на миналата година.
В подразделението за растителна защита продажбите са нараснали с 6% до 5,5 млрд. долара, като при използване на твърди валутни курсове ръстът достига 12%. Силното представяне е регистрирано на всички пазари и във всички сегменти, като се открояват постиженията в Бразилия.
Продажбите на средствата за растителна защита на „Синджента” в Европа, Африка и Близкия Изток са се увеличили с 5% при твърди валутни курсове в сравнение с първата половина на 2019 г., доситгайки 1,803 млрд. долара. Представянето е стабилно, особено в Южна Европа, въпреки разпространението на коронавируса и сухото време в Северозападна Европа. Приходите отразяват значителен неблагоприятен ефект от разликите във валутните курсове.
В Северна Америка приходите от препарати за растителна защита са нараснали с 4% при твърди валутни курсове до 1,453 млрд. долара въпреки студеното време и изключително силните валежи през второто тримесечие.
В Латинска Америка положителното ускорение от 2019 г. се запази и през първата половина на 2020 г. на фона на силното разпространение на вредителите по културите в Бразилия и нарастването на реализираните количества в Аржентина въпреки трудната икономическа обстановка. Ръстът на продажбите бе отчасти сдържан от колебанията на валутните курсове, особено що се отнася до бразилския реал.
Приходите от препаратите за растителна защита на „Синджента” в Азиатско-Тихоокенаския регион са се повишили с 12% през първите 6 месеца на тази година спрямо същия период на миналата при твърди валутни курсове. С основна заслуга е силният ръст на продажбите в Австралия при по-благоприятните метеорологични условия през тази година и задържалата се инерция от силното представяне през 2019 г. в Индия, а в Китай приходите са скочили с 18%. Значителните колебания във валутните курсове ограничиха ръста на приходите.
Продажбите в подразделението за семена на Syngenta AG през първата половина на 2020 г. са нараснали с 2% спрямо същия период на миналата година до 1,6 млрд. долара. Изчислени при твърди валутни курсове, приходите са нараснали с 4%.
Продажбите на семена на компанията в Европа, Африка и Близкия Изток регистрират ръст от 2% при твърди валутни курсове до 660 млн. долара, но с валутните разлики падат под 1%. За сметка на това в останалите световни региони резултатите са изключително силни.
В Северна Америка приходите от семена са нараснали с 12%, след като продажбите на посадъчен материал за царевицата и соята се възстановиха след тежката 2019 г., когато пролетни наводнения заляха САЩ.
В Латинска Америка продажбите са скочили с 25% при твърди валутни курсове ис 16% при отчитане на валутните разлики благодарение на ръста на реализираните количества, особено след завръщането на местните фермери към слънчогледа. Слабият бразилски реал обаче ограничи ръста на получените приходи.
Приходите от семена в Азиатско-Тихоокеанския регион са се увеличили с 22% при твърди валутни курсове до 192 млн. долара благодарение на силното ускорение в Индонезия и други ключови пазари. Тук и ефектът от валутните разлики е по-слаб.