Дините без семки са сравнително непознат продукт на българския пазар, за разлика от много други държави като САЩ и Испания, където те сериозно надвишават по дял традиционните разновидности на любимия летен плод. В желанието си да предложат качествен и иновативен, локално отгледан плод, няколко български стопанства вече успешно създават продукция от безсеменни дини и ги предлагат на пазара у нас.
Отглеждането на тези дини изисква по-голям ресурс, а също така е по-трудоемко и скъпо. Въпреки това за някои български земеделци именно иновациите са пътят към повишаване на тяхната конкурентоспобност на пазарите в големите градове. Те споделят, че подобряването на агротехниката у нас и увеличаването на броя на страните, от които се внася продукция в България, повишават конкуренцията на родния пазар. Именно заради изобилието от вносна продукция, потребителите са все по-информирани, търсенето се променя и те са готови да опитват нови непознати храни, както и нови сортове и разновидности на добре познатите им плодове и зеленчуци.
Същевременно друга осезаема тенденция е нарастващата популярност на местната продукция, фермерските пазари и занаятчийско произведената локална храна. Освен, че локалната продукция обикновено е с по-добри качества и по-екологична, тъй като не се доставя от далечни места, а подкрепата на местните производители дава възможност те да продължат да се развиват и да предлагат още по-добро съчетание от цена-качество на българския потребител.
Дините без семки са предпочитани заради различните си предимства. На пръв поглед това най-вече е удобството и бързината за приготвяне на всякакви летни освежаващи рецепти като фрешове, смутита, салати, десерти, без да е необходимо махането на семките при подготовката им. Това е причината те да са подходящи за сервиране в ресторанти, а родителите да ги дават на децата си, които могат да се хранят с тях без чужда помощ.
Плюсовете отиват и отвъд липсата на семки, като характерно за този вид дини е повишеното съдържание на някои витамини и полезни вещества. Антиоксидантите, например, са двойно повече в безсеменните дини сравнено с традиционните сортове. Подобрените вкусови качества и сладост са още един плюс и още една причина това лято да се освежим с българска диня без семки.
В сегашната си форма Синджента е сравнително нова компания, но историята ѝ датира от почти 250 години. Като приемник на Циба Гайги, Циба, ICI, Зенека и Новартис, Синджента, със своето трайно присъствие, дава значим принос в развитието на земеделието в България от втората половина на XX век до днес. През 2008 г. фирмата основа своя собствена организация в България – Синджента България ЕООД. Днес Синджента е неразделна част от формулата за успешно и устойчиво земеделие в България с постоянно развиващо се портфолио и набор от иновативни продукти.
От 1 януари 2014 г. Синджента България ЕООД e част от новосъздадената търговска единица – Синджента Балкани, състояща се от България, Сърбия, Македония и Черна гора, с ръководител Детелин Куцаров. Тази структурна промяна е отговор на необходимостта от повече фокус върху бързо растящите пазари в България и Сърбия.