По време на Деветия агросеминар на Националната асоциация на зърнопроизводителите НАЗ, който се проведе в края на ноември в Пловдив, мениджърите на БАСФ България по традиция запознаха бранша с актуалните си предложения за пазара през 2020 г., акцентирайки върху новите тенденции, свързани с цифровизацията в земеделието и внедряването на новите технологии в областта на растителната защита. В тази връзка за първи път беше представена и новата страница във Фейсбук „BASF Решения в земеделието“.
За читателите на Синор.бг Ваня Горчева, мениджър за България и Западни Балкани на БАСФ Решения в земеделието, представи идеята на компанията чрез интернет платформата да осигури постоянна връзка със земеделските производители.
Г-жо Горчева, какви новини могат да очакват земеделците на страницата на БАСФ във Фейсбук?
За да отговорим на очакванията на българските земеделци и да работим за по-висока ефективност по българските полета, така че приходите в стопанствата да се повишат, обявихме новата инициатива – „Реални резултати в Реални условия“. Целта е БАСФ и партньори да следим отблизо ефективността особено на новите продукти, които навлизат в практиката, за да приложите бързо и без проблеми новите растително-защитни практики в България.
Три са основните направления, в които през 2020 г. ще бъдат насочени усилията ни. Първото направление е свързано с внедряването на фунгицидите, защото големият майсторлък в растителната защита идва точно в борбата с болестите и опазването на посевите до жътва.
Второто направление ще бъде борбата с упоритите плевели. България е една от малкото държави, където успешно сме ограничили резистентността (устойчивостта на хербициди) на плевелите и това трябва да се знае. В другите държави резистентността е все по-сериозен проблем – ще дам пример с този труден за контрол плевел като амброзията, където в Унгария, а напоследък и в Сърбия е проблем, който сваля добивността на културите.
Третото направление, по което ще работим, е внедряването на нова генетика семена. През 2018 г. БАСФ направи една голяма сделка с покупката на хибриди и семена в различни култури. За последните две години 2018 и 2019 г. целенасочено в България въведохме новата генетика рапични хибриди InVigor. Важното е, че през 2020 г. ще предложим на пазара и хибриди слънчоглед. А в бъдеще ни очаква много работа и по отношение на генетиката при пшеницата.
Значи навреме тръгвате с новата платформа във Фейсбук?
Така е, защото всички ние работим в една предизвикателна среда с изключително много промени – както по отношение на климатичните промени, така и спрямо законодателството и бъдещата Обща селскостопанска политика (ОСП), налагащи нови правила. Знаете, че в Европа зачестиха забраните върху редица качествени и ефикасни препарати за растителна защита и това, което очакваме, е, че този процес ще се задълбочава.
В резултат от тези промени в България през следващите години ще се случи така, че редица практики, утвърдени на българските полета, ще бъдат променени и на пазара ще бъдат лансирани нови продукти.
БАСФ вече стартира тази програма с иновативните си продукти Систива®, Приаксор® и Биатлон®, като много скоро очакваме и най-новия триазол на БАСФ, който е съвършено нова генерация за нивото си в света.
За да внедрим по-успешно и по-ефикасно новите продукти, така че всеки от вас лесно да се ориентира за тяхното действие в реални условия, ние трябва да покажем как те ще се държат в практиката. Именно затова и инициативата „Реални резултати в Реални условия“ ще бъде в услуга на земеделците. На фейсбук страницата на компанията „BASF Решения в земеделието“ всеки, който иска да публикува новини, свързани със земеделието и практиката си в прилагането на нашите продукти, моля да се свърже с нас. След като харесат страницата, те могат в реално време да качват дори клипове или пък да задават въпроси, на които нашите експерти да отговарят.
Това няма да се отрази върху досегашната практика на срещите ви с фермерите на полето, нали?
Знаете, че развиваме контактите с българските земеделци от много време, особено с демонстрациите на полето, които организираме по няколко пъти в годината. Разбира се, че ще продължим с тях, но е важно да сме актуални. И да откриваме в различни части на България как продуктите ни се представят в различни климатични условия, така че това да се разпространява в реални условия на момента. Целта е да отразяваме по-коректно информация, която би била полезна за мнозина.
Смятам, че в тези предизвикателни време трябва да се борим и срещу жълтата агрономия – това е инициатива, с която искаме да повишим информираността и професионализма на работа. И когато определени търговски интереси карат фирмите да предлагат продукти, много е важно твърденията за тяхната ефикасност да бъдат доказани с примери от българските полета, а не само от чужбина. Затова е важно да покажем къде се намира дадено място, колко дъжд е паднал и при какви условия е било третирано с даден препарат. Нужна е конкретика при съответната доза, за да видят хората какво стои зад нашите продукти.
Кампанията Реални Резултати в Реални Условия започва, за да продължим Добив Плюс за Приход Плюс с БАСФ!
(В интервюто са използвани въпроси и на други медии)