До три години 60% от продуктите за растителна защита, които световният гигант BASF предлага на пазара, ще бъдат изцяло нови раработки, съобразени с изискванията за надеждна защита срещу вредителите.
Това прогнозира Ваня Горчева, мениджърът на BASF за България в отдел „Растителна защита”, при вчерашното официално представяне на портфолиото на компанията за тази година.
Във форума участва и Матю Блейкън, маркетинг специалист на BASF за Източна Европа. Пред българските производители Блейкън изрази колко впечатлен е от бързите темпове на разпространение на продуктите на компанията в страната.
„Преди 6 години само 10% от българските фермери пръскаха с нашите препарати, докато днес 80% от стопаните ги използват, особени при житните болести, което е изключителен успех”, посочи Блейкън. И даде за пример Чехия, която е постигнала същия ръст за 10-15 години.
Според експерта българските фермери много бързо се ориентират в средствата за растителна защита.
Тази година BASF ще пусне на пазара около 4-5 нови продукта, като първоначално ще се представят по-малко количества, за да могат потребителите сами да се убедят в качествата им, посочи Ваня Горчева.
Основна политика на компанията е годишно да инвестира 35% от средствата си за иновации. При печалба от 5% на година огромният ресурс, който се влага за нови разработки показва колко важно е за бизнеса да предлага на производителите ефективни хебрициди и фунгициди, които да се справят с болестите, възникващи поради резките промени в климата.
През тази година намеренията на концерна са да инвестират около 50 млн. евро в държавите от Централна и Източна Европа.
Сред новопоявилите се зарази е и така наречените „мрежести петна” по културите в последния им вегетативен период, срещу които концернът предлага няколко ефективни препарата като „Алегро”, „Диамант”, „Дует ултра” и др.
Експертите на BASF обикновено предлагат по две третирания на растенията с фунгициди, което зависи изключително от климатичните и географски особености на терените.
Целта е стопаните да получат навременна експертна консултация за количествата и вида на препаратите, които са им необходими. А това е част от работата на търговските представители, предлагащи продуктите в страната, заключи още Ваня Горчева.