Начало » Новини » Страната
05.11.2018 г.

Колбаси за 540 милиона лева са продадени през 2017 г.

Преди Месоманията
Колбаси за 540 милиона лева са продадени през 2017 г.

sinor

Въпреки модерността и призивите към вегетарианство българинът е любител на луканката и другите месни деликатеси, като през 2017 г. в страната са продадени колбаси за над 540 милиона лева. Това сочи проучване на маркетинговата агенция Синя точка (Blue po!nt), публикувано в бюлетина от Асоциацията на месопреработвателите в България. Според този анализ над 38 на сто от запитаните редовно купуват луканка, 33 на сто от потребителите пък почти всекидневно имат в менюто си шпекови салами, а 31 процента съобщават, че филетата редовно присъстват в потребителската им кошница.

Според изследването информираността на потребителите за съдържанието на месо в колбасите влияе все повече върху техния избор. Над 92 на сто от анкетираните са отговорили, че при избора на колбаси най-важното за тях е съдържанието на месо.

Анкетата сочи, че 87,6 процента от купувачите държат да разберат какъв е срокът на годност на продукта, а 87 на сто стриктно се интересуват какъв е произходът на месото. Известно е, че основната част от месо преработвателната ни индустрия използва като суровина вносни продукти.

Според данните на НСИ производството на местни продукти отбелязва ръст и това личи от данните за производството. През миналата година например производството на колбаси е нараснало с 8 на сто спрямо 2016 г.

Самият председател на Асоциацията на месопреработвателите Атанас Урджанов припомня, че с 40 на сто се е увеличило и потреблението на свинско месо в страната. Наблюдава се и друга тенденция – на лек ръст в предпочитанията към сухите колбаси за сметка на пресните. Докато при пресните колбаси се отчита 20 процента понижение в потреблението при луканките и сухите колбаси има леко нарастване при покупките.

Според хората от бранша новите надписи върху етикетите на продуктите, които дават и по-цялостна информация за качеството на продукта, са причина за засилване на интереса към тези продукти. От своя страна производителите се съобразяват с търсенията на хората, които желаят изкуствените консерванти да бъдат замествани с естествени. Пример за това са нитратите, които постепенно се заместват с растителни продукти, съдържащи тези елементи.

Лактоферинът пък, който е гликопроеин и е основен желязосъдържащ протеин в човешкото мляко, успешно замества други изкуствени консерванти, използавни досега. Той има антибактериално действие, включително и срещу Ешерихия коли, поясняват експертите от месната индустрия.

Колбаси за 540 милиона лева са продадени през 2017 г.
12108
 

Последни материали
Виж
Старите сортове
Въпроси към МЗХ къде е националната генна банка на България
Проверки
Проверка на БАБХ опровергава сигнал за вредни шоколади на пазара
Пукнатини в кората на дърветата – причини и мерки
Сдружаване
БФС учреди Северозападен аграрен съюз във Враца
Леща по индийски
Слънчогледът ще поскъпва в Украйна
Свързани материали
Виж
БАБХ
Затворен е незаконен цех за колбаси в Раковски
За 2021 година
Разшение да слагат логото „Стара планина” имат 43 колбасарски предприятия
Властите обещават милион и половина евро за реклама на продукцията
Поскъпването на свинското заплашва производителите на колбаси в Италия
Ръководството на обявилата фалит компания е обвинено за смъртта на трима души
В Германия ще унищожат 320 тона колбаси на Wilke с листерия
Пробив
Димитър Маджаров: Традиционни български колбаси ще имат достъп до веригите в Германия
Агробизнесменът Петър Байчев: Зърнопроизводството става все по-непечеливш бизнес
Приятели на sinor.bg:  Стоматолог, София | Трактори Кубота | Книжарница | АГРОВЕСТНИК | 
РЕКЛАМА |  КОНТАКТИ |  ЗА НАС |  ОБЩИ УСЛОВИЯ |  ПОЛИТИКА ЗА ЛИЧНИ ДАННИ
Всички права запазени
sinor.bg 2003 - 2024
RSS новини