Начало » Новини » Страната

Колбаси за 540 милиона лева са продадени през 2017 г.

Преди Месоманията
Синор.БГ / 05.11.2018 г.
Колбаси за 540 милиона лева са продадени през 2017 г.

sinor

Въпреки модерността и призивите към вегетарианство българинът е любител на луканката и другите месни деликатеси, като през 2017 г. в страната са продадени колбаси за над 540 милиона лева. Това сочи проучване на маркетинговата агенция Синя точка (Blue po!nt), публикувано в бюлетина от Асоциацията на месопреработвателите в България. Според този анализ над 38 на сто от запитаните редовно купуват луканка, 33 на сто от потребителите пък почти всекидневно имат в менюто си шпекови салами, а 31 процента съобщават, че филетата редовно присъстват в потребителската им кошница.

Според изследването информираността на потребителите за съдържанието на месо в колбасите влияе все повече върху техния избор. Над 92 на сто от анкетираните са отговорили, че при избора на колбаси най-важното за тях е съдържанието на месо.

Анкетата сочи, че 87,6 процента от купувачите държат да разберат какъв е срокът на годност на продукта, а 87 на сто стриктно се интересуват какъв е произходът на месото. Известно е, че основната част от месо преработвателната ни индустрия използва като суровина вносни продукти.

Според данните на НСИ производството на местни продукти отбелязва ръст и това личи от данните за производството. През миналата година например производството на колбаси е нараснало с 8 на сто спрямо 2016 г.

Самият председател на Асоциацията на месопреработвателите Атанас Урджанов припомня, че с 40 на сто се е увеличило и потреблението на свинско месо в страната. Наблюдава се и друга тенденция – на лек ръст в предпочитанията към сухите колбаси за сметка на пресните. Докато при пресните колбаси се отчита 20 процента понижение в потреблението при луканките и сухите колбаси има леко нарастване при покупките.

Според хората от бранша новите надписи върху етикетите на продуктите, които дават и по-цялостна информация за качеството на продукта, са причина за засилване на интереса към тези продукти. От своя страна производителите се съобразяват с търсенията на хората, които желаят изкуствените консерванти да бъдат замествани с естествени. Пример за това са нитратите, които постепенно се заместват с растителни продукти, съдържащи тези елементи.

Лактоферинът пък, който е гликопроеин и е основен желязосъдържащ протеин в човешкото мляко, успешно замества други изкуствени консерванти, използавни досега. Той има антибактериално действие, включително и срещу Ешерихия коли, поясняват експертите от месната индустрия.

Колбаси за 540 милиона лева са продадени през 2017 г.
13815
 

Последни материали
Виж
Президентът на Националната асоциация на зърнопроизводителите Тамаш Петьохази
Унгарските зърнопроизводители очакват още една трудна година, ще сменят култури
Испания отпуска 27,8 млн. евро безвъзмездна помощ за стопаните, засегнати от пожари
/Capnodis tenebrionis/
Черна златка шета из страната - разпространение по области
Фитосанитарно състояние на земеделските култури в страната към 6 ноември 2025
Назначиха временно нов изпълнителен директор на БАБХ
БАБХ спря вноса на над 320 тона храни и фуражи
Свързани материали
Виж
БАБХ
Затворен е незаконен цех за колбаси в Раковски
За 2021 година
Разшение да слагат логото „Стара планина” имат 43 колбасарски предприятия
Властите обещават милион и половина евро за реклама на продукцията
Поскъпването на свинското заплашва производителите на колбаси в Италия
Ръководството на обявилата фалит компания е обвинено за смъртта на трима души
В Германия ще унищожат 320 тона колбаси на Wilke с листерия
Пробив
Димитър Маджаров: Традиционни български колбаси ще имат достъп до веригите в Германия
Агробизнесменът Петър Байчев: Зърнопроизводството става все по-непечеливш бизнес
Приятели на sinor.bg:  Стоматолог, София | Трактори Кубота | Книжарница | АГРОВЕСТНИК | 
АВТОРИ |  РЕКЛАМА |  КОНТАКТИ |  ЗА НАС |  ОБЩИ УСЛОВИЯ |  ПОЛИТИКА ЗА ЛИЧНИ ДАННИ
Всички права запазени
sinor.bg 2003 - 2025
RSS новини