Европейската комисия публикува нова обща методология, която позволява на националните органи за защита на потребителите да сравняват качеството на хранителните продукти, продавани от една и съща марка и от един и същи производител в различни държави на Европейския съюз, съобщи европейският сайт за агроновини.
Комисарят по вътрешния пазар, индустрията, предприемачеството и малките и средни предприятия Елжбйета Вйенковска заяви: "Всички европейски потребители имат право на справедливо отношение в единния пазар. Общата методология, която разработихме заедно с държавите-членки, организациите на потребителите и заинтересованите страни от веригата на предлагането на храни, ще помогне да се просветли доказателствата за различните състави на идентични маркови хранителни продукти в цяла Европа.
Вера Журова, комисар по правосъдието, потребителите и равенството между половете, добави: "Единният пазар не може да допусне двоен стандартен пазар. А потребителите трябва да се третират по еднакъв начин, като им се предоставя справедлива и ясна информация за продуктите, които купуват. Аз насърчавам всички национални органи да използват тази методика през следващите месеци, за да можем да сложим край на тази практика“.
Тибор Наврачич, комисар по въпросите на образованието, културата, младежта и спорта, отговарящ за Съвместния изследователски център, също изрази позиция по темата. "Европейските потребители имат право да бъдат защитени от заблуждаващ маркетинг относно храната, която ядат. оценявате обективно различията в качеството на продуктите. Това е отличен пример за това, как науката от първа класа е в пряка полза за гражданите ".
Методологията беше представена в Брюксел на 14 юни от Съвместния изследователски център по време на Форум на високо равнище за по-добре функционираща верига на предлагането на храни. Този форум допълва действията, обявени наскоро в инициативата "Нова сделка за потребителите" на Комисията.
Под координацията на Съвместния изследователски център лабораториите в редица държави-членки на ЕС ще прилагат тестово новата методология в паневропейска кампания, за да събират данни относно обхвата на проблема с двойната стойност. Първите резултати от нейното прилагане ще бъдат обявени до края на 2018 г.