Националната овцевъдна и козевъдна асоциация (НОКА) започва кампания за насърчаване консумацията на качествени български продукти от овче мляко. Най-голямата браншова организация в сектор „Животновъдство“ призовава потребителите вместо заместители и имитиращи продукти да купуват с предпочитание продуктите от овче и козе мляко, за да стимулират развитието на бранша.
В навечерието на Великден от НОКА са се свързали с Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация, за да подкрепят инициативата и да предлагат в своите обекти родните продукти от овче мляко, а също агнешко и овче месо. Така ще се отговори на високите изисквания на потребителите за качество на предлаганите храни и да се стимулира дейността на българските фермери, съобщиха от НОКА.
От особена важност е продукцията на българския фермер да се реализира на вътрешния пазар, който е залят с нездравословни заместители и имитиращи продукти, както и с вносни продукти със съмнително качество. Затова с инициативата „В търсене на изгубения вкус“ НОКА приканва да се набляга повече на овчите продукти, които гарантират здравословно хранене, да се пазарува директно от фермите, а в търговските вериги да се търсят български продукти.