Начало » Новини » Интервю
30.01.2018 г.

Димитър Маджаров: Традиционни български колбаси ще имат достъп до веригите в Германия

Пробив
Димитър Маджаров: Традиционни български колбаси ще имат достъп до веригите в Германия

sinor

В средата на януари Сдружението за традиционни местни продукти за първи път участва на изложение извън България, представяйки вкусните български деликатеси пред най-голямата световна витрина на храни, каквато е „Зелената седмица“ в Берлин. До този момент месопреработвателите търсеха основни пазари в страната. От миналата година обаче те водят активни преговори с голямата германска верига „Кауфланд“.

Пред Синор.БГ председателят на сдружението Димитър Маджаров представи стратегията за разпространение на типичните български храни, които ни отличават от останалите.

Г-н Маджаров, как се разви сдружението през последните години?

За разлика от повечето организации, които след учредяването им, се разрастват, при нас са наблюдава обратна тенденция. При създаването ни през 2010-2011 г. участваха 25-27 фирми, а днес членовете на сдружението са 16. На практика останаха тези колеги, които действително милеят за нашата кауза и държат да развиват традиционните месни продукти в страната. Именно затова и дойдохме на изложението в Берлин, за да запознаем европейските клиенти с българските традиции и вкус.

В зората на създаването си вие имахте амбицията да навлезете на чуждите пазари. Случи ли се това през годините?

Изключително трудно вървят нещата до този момент. Въпреки опитите да намерим пазарни ниши за навлизане на наша продукция сред българските общности в отделните европейски държави, на този етап нашите предприятия не са намерили варианти за подобен пробив. Единственият път, когато българските традиционно-сушени продукти, се продаваха в търговските вериги в Европа, беше чрез марката LIDL в рамките седмица на балканските продукти, организирана от веригата.

Тогава ние продавахме врат „Тракия“, филе „Елена“ и луканка „Панагюрска“, но всички те бяха под марката на търговската верига, така че нито един потребител не разбра кои български производители стоят зад нея. Това беше единственият пробив - чрез чужда верига да се стигне до европейския пазар.

А по отношение на арабските пазари?

Там нещата са още по-сложни, защото тези държави са изключително чувствителен към идеята в едно предприятие да се работят едновременно продукти от свинско месо и от говеждо. Единственият продукт, който можем да представим, е говеждата пастърма. Предприятията трябва да докажат, че произвеждат само говежди продукти, ако искат да се пласират на тези пазари и това се оказва голяма пречка. Затова и ние се опитваме да навлезем в рамките на Европейския съюз, където шансовете за нашите продукти са значително по-големи.

По какъв начин би могло да стане това?

Надяваме се изключително на помощта на държавата. Ако държавните институтции поискат веригите, които са представени в България, да дадат възможност на българските стоки да влязат на техния пазар, както ние сме дали възможност те да продават у нас, тогава и шансовете са големи. Намирам го за нещо нормално, затова започнахме подобни преговори.

Като сдружение очакваме много скоро да започнем да продаваме в 12 магазини от веригата „Кауфланд“ в Германия. Засега поради различни бюрократични спънки продуктите още не са тръгнали от България, но очакваме пробив, защото е постигната договореност. Това, което като сдружение зависеше от нас, го направихме и ще продължим в тази посока. Защото сме длъжни да преследваме упорито търговските си планове. И ще продължим да работим с останалите големи търговски вериги в ЕС.

Интервюто взе: Екатерина Стоилова

Димитър Маджаров: Традиционни български колбаси ще имат достъп до веригите в Германия
21612
 

Последни материали
Виж
На подпис са осигурени 125 млн.лв по Украинската помощ
Рапицата и соята също са сред отличниците
Украйна печели най-много от износа на растителни масла, царевица и пшеница
За още 6 месеца, считано от 22 ноември
В Сърбия цената на хляба от брашно тип 500 остава 50 евроцента
С трикратен ръст на доставките
САЩ вече са втори вносител на зърно в ЕС след Украйна
Система за електронно управление
Инструкции как да получите своето УРН за електронно кандидатстване в ДФЗ
Въпреки негативните ефекти от войната в Украйна
България е значим фактор в международния пазар на изделия от дървесина
Свързани материали
Виж
Два пъти в месеца
Сергия за хранителни отпадъци ще съпътства фермерски пазар в София този петък
Всеки петък
Постоянен петъчен фермерски фестивал пред търговска верига в софийския квартал „Крива река”
Анкетата на Сдружение за модерна търговия
Българските продукти са водещи в асортимента на Billa, Kaufland, Lidl и T MARKET
Близо 80 на сто от доставките са от български фермери
Само в една търговска верига са продадени 90 хиляди тона плодове и зеленчуци през миналата година
Опазване на околната среда
Търговска верига с инициатива против използване на пластмасата в опаковките
Напредък
Над 3 700 български стоки има по рафтовете в Кауфланд
Приятели на sinor.bg:  Стоматолог, София | Трактори Кубота | Книжарница | АГРОВЕСТНИК | 
РЕКЛАМА |  КОНТАКТИ |  ЗА НАС |  ОБЩИ УСЛОВИЯ |  ПОЛИТИКА ЗА ЛИЧНИ ДАННИ
Всички права запазени
sinor.bg 2003 - 2024
RSS новини