Над 90 милиона килограма плодове и зеленчуци са консумирали клиентите на Kaufland България през 2018 година, което превръща сектора в един от ключовите за дейността на компанията, съобщиха от веригата. Голяма част от продукцията е на български производители – търговската верига устойчиво си партнира с над 100 български производители на плодове и зеленчуци от общо 128, което прави близо 80%.
През първото тримесечие на 2019 г. компанията е реализирала продажби от над 19 милиона килограма. За да гарантира качеството и свежестта на продукцията, се прилага и прецизен контрол на качеството от полето до рафта. От засаждането и регулярните наблюдения на производствените процеси, през редовните месечни проверки на нивата на пестициди в местни и международни сертифицирани лаборатории, до отличните условия на съхранение и логистика, които позволяват продуктите да бъдат доставени свежи от полето до потребителите в рамките на най-много 24 часа след брането.
Предстои компанията да въведе допълнително ниво на контрол на качеството, с което ще проверява нивата на пестициди и остатъчни субстанции с проба от продукцията още преди реколтата да бъде прибрана от полето и доставена в Логистичния център на компанията в село Стряма.
363 дни в годината 23 от всички 159 рампи в Логистичния център на Kaufland България обслужват приема на плодовете и зеленчуците. Те преминават всекидневен качествен контрол, който установява дали всеки артикул отговаря на строгите изисквания на търговската верига за вида на продукта – свежест, качество, цялост, здравина, чистота и аромат, грамаж/диаметър, коректност на етикета – клас, произход, марка, сорт, както и качеството на опаковката.
Съхраняват се при строго съобразена за тях температура – повечето артикули се складират на температура между 9 и 11 градуса, а бананите – между 14 и 16 градуса. Всяка година Kaufland България увеличава предлагането на родни плодове и зеленчуци в своите обекти и акцентира върху доставката на повече биопродукти през 2019 година. Тези усилия на компанията са обвързани с голямото търсене на българска продукция от страна на клиентите и са насочени към развитието на устойчив бизнес климат. Доказателство за това е финансовата помощ за 11 български фермери в размер на над 250 хил. лв., която компанията инвестира по програмата на Световната банка Global G.A.P.* през последните години. В резултат на това производителите имат възможност да намалят наполовина торовете и препаратите за растителна защита и да оптимизират производствените си разходи. Това има директно отражение върху по-високото качество на продукцията им.