Начало » Новини » Страната

Само в една търговска верига са продадени 90 хиляди тона плодове и зеленчуци през миналата година

Близо 80 на сто от доставките са от български фермери
Синор.БГ / 25.04.2019 г.
Само в една търговска верига са продадени 90 хиляди тона плодове и зеленчуци през миналата година

Над 90 милиона килограма плодове и зеленчуци са консумирали клиентите на Kaufland България през 2018 година, което превръща сектора в един от ключовите за дейността на компанията, съобщиха от веригата. Голяма част от продукцията е  на български производители – търговската верига устойчиво си партнира с над 100 български производители на плодове и зеленчуци от общо 128, което прави близо 80%.

През първото тримесечие на 2019 г. компанията е реализирала продажби от над 19 милиона килограма. За да гарантира качеството и свежестта на продукцията, се прилага и прецизен контрол на качеството от полето до рафта. От засаждането и регулярните наблюдения на производствените процеси, през редовните месечни проверки на нивата на пестициди в местни и международни сертифицирани лаборатории, до отличните условия на съхранение и логистика, които позволяват продуктите да бъдат доставени свежи от полето до потребителите в рамките на най-много 24 часа след брането.

Предстои компанията да въведе допълнително ниво на контрол на качеството, с което ще проверява нивата на пестициди и остатъчни субстанции с проба от продукцията още преди реколтата да бъде прибрана от полето и доставена в Логистичния център на компанията в село Стряма.

363 дни в годината 23 от всички 159 рампи в Логистичния център на Kaufland България обслужват приема на плодовете и зеленчуците. Те преминават всекидневен качествен контрол, който установява дали всеки артикул отговаря на строгите изисквания на търговската верига за вида на продукта – свежест, качество, цялост, здравина, чистота и аромат, грамаж/диаметър, коректност на етикета – клас, произход, марка, сорт, както и качеството на опаковката.

Съхраняват се при строго съобразена за тях температура – повечето артикули се складират на температура между 9 и 11 градуса, а бананите – между 14 и 16 градуса. Всяка година Kaufland България увеличава предлагането на родни плодове и зеленчуци в своите обекти и акцентира върху доставката на повече биопродукти през 2019 година. Тези усилия на компанията са обвързани с голямото търсене на българска продукция от страна на клиентите и са насочени към развитието на устойчив бизнес климат. Доказателство за това е финансовата помощ за 11 български фермери в размер на над 250 хил. лв., която компанията инвестира по програмата на Световната банка Global G.A.P.* през последните години. В резултат на това производителите имат възможност да намалят наполовина торовете и препаратите за растителна защита и да оптимизират производствените си разходи. Това има директно отражение върху по-високото качество на продукцията им.

Само в една търговска верига са продадени 90 хиляди тона плодове и зеленчуци през миналата година
10149
 

Последни материали
Виж
При 3319 проверки по законите за горите, лова и опазване на дивеча през ноември
Задържаха 3 каруци и незаконно добити дърва в централна северна България
Въпреки спада на изпратените количества за чужбина от януари до ноември
Износът на птиче месо от Украйна надхвърли 1 милиард долара
Икономисани са средства на стойност до 250 милиона долара
През тази година Египет сви вноса на пшеница със 17 на сто
Търгът за хлебна пшеница бе отменен и пренасрочен за 23 декември
Йордания пак закупи само половината от планирания фуражен ечемик
Предстои унищожаването им съгласно действащото законодателство
Иззеха над половин тон внасяни от Сърбия храни без нужните документи
До тук ЕК е раздала 178 млн.
МЗХ очаква отговор от Брюксел за европейска помощ за царевицата
Свързани материали
Виж
Според протокола
Пострадалите от слана плодове, лозя и черупкови ще получат 40% от помощта
Краставиците насочваме към Германия
Износът на сладък пипер е скочил с 92% до август 2025 г.
Засилва се фискалния контрол
Тържища и складове за плодове и зеленчуци са в плановете на НАП
Плодове, зеленчуци и мляко са с висок ръст
НСИ: През юли-септември само цените на зърното са надолу с 1,3%
В Полша стартира кампанията „Купувай осъзнато, ПОЛСКИ ПРОДУКТ“
Подготовка за зимата
Как правилно да съхраняваме плодовете и зеленчуците заедно
Приятели на sinor.bg:  Стоматолог, София | Трактори Кубота | Книжарница | АГРОВЕСТНИК | 
АВТОРИ |  РЕКЛАМА |  КОНТАКТИ |  ЗА НАС |  ОБЩИ УСЛОВИЯ |  ПОЛИТИКА ЗА ЛИЧНИ ДАННИ
Всички права запазени
sinor.bg 2003 - 2025
RSS новини