Трябва да стимулираме родните производители да продават качествената си продукция, като се улесни достъпът им до търговските вериги. Това заяви министърът на земеделието, храните и горите Румен Порожанов при старта на инициативата "Отгледано с грижа в България“. Целта на тази кампания е фермерите да получат директен достъп за реализиране на пресните плодове, зеленчуци и месо до търговските вериги.
С тази инициатива фермерите се подпомагат от отглеждането на продукцията до финалния етап на нейното опаковане. Чрез договорната система се постига редовно разплащане, което осигурява спокойствие на производителите и ги стимулира да продават стоката си, посочи още министърът.
„Хубаво е, че проектът в магазини „Метро“ ще се разширява и интересът сред клиентите е изключително голям. В бъдеще Министерството ще продължи да насърчава и подкрепя подобни идеи“, каза още министърът.
Министър Порожанов коментира, че инициативата е плод на упорита и целенасочена работа, в която са взели участие служители на „Метро“, Министерство на земеделието, храните и горите, както и представители на научните среди.
Целта на инициативата е да се представи платформа между местни малки производители и потребителите. Асортиментът включва около 150 продукта с уникални вкусови качества, произведени от дребни земеделски стопани. Продукцията е директно доставена до магазините от веригата, като са подписани над 100 договора с фермери.
„Новият модел на работа в МЕТРО позволява на българските фермери да доставят своята продукция директно в магазините на МЕТРО и им гарантира справедлива цена. Тяхната продукция ще достига много по-бързо до нашите клиенти – ресторантьори, хотелиери и готвачи, за да им осигури качеството и свежестта, на които те разчитат за успеха на своя бизнес“, посочи Георги Илиев, управител и директор „Продажби“ на компанията. „С въвеждането на модела за директно партньорство и доставка ние подкрепяме устойчивото развитие на малкия земеделски бизнес и допринасяме за растежа на местната икономика“.
МЕТРО залага в асортимента си за 2017 година над 150 сорта български плодове и зеленчуци. Над 12 000 тона годишно е очакваното минимално количество плодове и зеленчуци, което местните земеделци ще доставят директно до магазините на МЕТРО.
Компанията е подписала договори за доставка с повече от 100 земеделски производители, а броят им до края на годината ще надхвърли 200. Месният асортимент също се базира на българско производство, като целта е да има целогодишна доставка на прясно месо от български ферми. Агнешко от породи Каракачанска овца, Аваси, Ил-дьо-франс, уникалното месо на Източнобалканската свиня, прясно телешко, месо от свободно отглеждани пилета, са вече част от асортимента на МЕТРО магазините. Специално внимание се обръща на проследимостта и качествения контрол от фермата до клиента.
Около 6 хиляди ресторанта и над 300 хиляди професионални клиента ще могат да се доверят на МЕТРО при избора си на свежа и отгледана в България продукция, с която да посрещнат изискванията на своите клиенти за добра и вкусна храна.
В подготовката си за работа по новия модел МЕТРО изцяло промени и своите отдели за „Плодове и зеленчуци“ и “Месо“. Техните ръководителите преминаха през специално обучение за експерти в двете области, а след полагане на изпит получиха и сертификати, издаден от Аграрния университет в Пловдив, както и ангажимент да обучат и подготвят своите колеги от магазините за новия начин на работа в двата отдела.
Министерство на земеделието и храните в България също стои зад проекта на МЕТРО България. Преди старта и набирането на фермерите, с които МЕТРО ще работи, бе проведена обучителна кампания със съдействието на Националната служба за съвети в земеделието.
Въпреки тенденцията към отглеждането на много чужди и вносни сортове, благодарение на партньорството на МЕТРО с институции и университети клиентите ще могат да опитат автентичния вкус на местните сортове. „В работата си с МЕТРО нашият институт ще предложи сортове, които са с добри качества, добри добиви и устойчивост на болести“, казва доц. Даниела Ганева, директор на Института по зеленчукови култури (ИЗК) „Марица“ в Пловдив. „Клиентите на компанията ще могат да опитат вкуса както на старите, така и на нови български сортове зеленчукови култури“. Доцент Ганева представи и новия сорт домати „Алено сърце“, който вече се продава в магазините на МЕТРО.
Да подкрепят инициативата на МЕТРО България бяха дошли селскостопански производители, представители на академичната общност, аграрни организации и други.