Начало » Новини » Страната
27.06.2017 г.

„Метро“ вече има договори със 100 дребни фермери за доставка на пресни храни

Снимка: Метро

Трябва да стимулираме родните производители да продават качествената си  продукция, като се улесни достъпът им до търговските вериги. Това заяви министърът на земеделието, храните и горите Румен Порожанов при старта на  инициативата "Отгледано с грижа в България“. Целта на тази кампания е фермерите да получат директен достъп за реализиране на пресните плодове, зеленчуци и месо до търговските вериги.

С тази инициатива фермерите се подпомагат от отглеждането на продукцията до финалния етап на нейното опаковане. Чрез договорната система се постига редовно разплащане, което осигурява спокойствие на производителите и ги стимулира да продават стоката си, посочи още министърът.

„Хубаво е, че проектът в магазини „Метро“ ще се разширява и интересът сред клиентите е изключително голям. В бъдеще Министерството ще продължи да насърчава и подкрепя подобни идеи“, каза още министърът.

Министър Порожанов коментира, че инициативата е плод на упорита и целенасочена работа, в която са взели участие служители на „Метро“, Министерство на земеделието, храните и горите, както и представители на научните среди.

Целта на инициативата е да се представи платформа между местни малки производители и потребителите. Асортиментът включва около 150 продукта с уникални вкусови качества, произведени от дребни земеделски стопани. Продукцията е директно доставена до магазините от веригата, като са подписани над 100 договора  с фермери.

„Новият модел на работа в МЕТРО позволява на българските фермери да доставят своята продукция директно в магазините на МЕТРО и им гарантира справедлива цена. Тяхната продукция ще достига много по-бързо до нашите клиенти – ресторантьори, хотелиери и готвачи, за да им осигури качеството и свежестта, на които те разчитат за успеха на своя бизнес“, посочи Георги Илиев, управител и директор „Продажби“ на компанията. „С въвеждането на модела за директно партньорство и доставка ние подкрепяме устойчивото развитие на малкия земеделски бизнес и допринасяме за растежа на местната икономика“.

МЕТРО залага в асортимента си за 2017 година над 150 сорта български плодове и зеленчуци. Над 12 000 тона годишно е очакваното минимално количество плодове и зеленчуци, което местните земеделци ще доставят директно до магазините на МЕТРО.

Компанията е подписала договори за доставка с повече от 100 земеделски производители, а броят им до края на годината ще надхвърли 200. Месният асортимент също се базира на българско производство, като целта е да има целогодишна доставка на прясно месо от български ферми. Агнешко от породи Каракачанска овца, Аваси, Ил-дьо-франс, уникалното месо на Източнобалканската свиня, прясно телешко, месо от свободно отглеждани пилета, са вече част от асортимента на МЕТРО магазините. Специално внимание се обръща на проследимостта и качествения контрол от фермата до клиента.

Около 6 хиляди ресторанта и над 300 хиляди професионални клиента ще могат да се доверят на МЕТРО при избора си на свежа и отгледана в България  продукция, с която да посрещнат изискванията на своите клиенти за добра и вкусна храна.

В подготовката си за работа по новия модел МЕТРО изцяло промени и своите отдели за „Плодове и зеленчуци“ и “Месо“. Техните ръководителите преминаха през специално обучение за експерти в двете области, а след полагане на изпит получиха и сертификати, издаден от Аграрния университет в Пловдив, както и ангажимент да обучат и подготвят своите колеги от магазините за новия начин на работа в двата отдела.

Министерство на земеделието и храните в България също стои зад проекта на МЕТРО България. Преди старта и набирането на фермерите, с които МЕТРО ще работи, бе проведена обучителна кампания със съдействието на Националната служба за съвети в земеделието.

Въпреки тенденцията към отглеждането на много чужди и вносни сортове, благодарение на партньорството на МЕТРО с институции и университети клиентите ще могат да опитат автентичния вкус на местните сортове. „В работата си с МЕТРО нашият институт ще предложи сортове, които са с добри качества, добри добиви и устойчивост на болести“, казва доц. Даниела Ганева, директор на Института по зеленчукови култури (ИЗК) „Марица“ в Пловдив. „Клиентите на компанията ще могат да опитат вкуса както на старите, така и на нови български сортове зеленчукови култури“. Доцент Ганева представи и новия сорт домати „Алено сърце“, който вече се продава в магазините на МЕТРО.

Да подкрепят инициативата на МЕТРО България бяха дошли селскостопански производители, представители на академичната общност, аграрни организации и други.

„Метро“ вече има договори със 100 дребни фермери за доставка на пресни храни
15314
 

Последни материали
Виж
Система за електронно управление
Инструкции как да получите своето УРН за електронно кандидатстване в ДФЗ
Въпреки негативните ефекти от войната в Украйна
България е значим фактор в международния пазар на изделия от дървесина
Безвъзмездно изготвяне на документите
Стартира приема за подпомагане на малките земеделски стопани
19-22.11.2024 г.
Седмичен обзор на Софийска стокова борса
От януари до октомври включително на годишна база
Молдова вдигна двойно приходите от износа на ябълки за ЕС
Насоки кандидатстване
Автоматично одобряват проектите на много малки фермери, натрупали 52 точки
Свързани материали
Виж
МЕТРО България с нов изпълнителен директор
Бенедикт Пахолчик е новият Директор „Продажби“ на МЕТРО България
Инициативи
От 3 септември ще има ваксинационни пунктове пред магазини на МЕТРО
Инициативи
Служебната власт продължава с подкрепата на фермерите
Нови пазари
Албена Симеонова: Родните биохрани ще стигнат до пазарите на Балканите и в Германия чрез „Метро“
БАБХ
Въведена е забрана за движение на външни хора в 3-километровия периметър около Шарково
Приятели на sinor.bg:  Стоматолог, София | Трактори Кубота | Книжарница | АГРОВЕСТНИК | 
РЕКЛАМА |  КОНТАКТИ |  ЗА НАС |  ОБЩИ УСЛОВИЯ |  ПОЛИТИКА ЗА ЛИЧНИ ДАННИ
Всички права запазени
sinor.bg 2003 - 2024
RSS новини