Начало » Новини » Страната
28.11.2016 г.

Родните производители на плодове и зеленчуци ще се договарят пряко с веригата Метро

sinor.bg

Министърът на земеделието в оставка Десислава Танева и главният изпълнителен директор на МЕТРО България Атила Йенисен представиха програма, която ще улесни достъпа на българските фермери до търговската мрежа. Програмата е продължение на кампанията „Подкрепяме българското“, по време на която земеделските производители в страната са повдигнали въпроса за отношението на търговските вериги към фермерите.

„Веднага започнахме преговорите с веригите, като основната цел е да бъде улеснен достъпът на българските фермери до търговската мрежа.  „МЕТРО“ беше първата, с която постигнахме взаимно изгоден резултат“, подчерта Танева и допълни, че разговорите с останалите вериги продължават.

Родните производители на плодове и зеленчуци ще могат директно да договарят и предлагат продукцията си в деветте регионални търговски центрове на веригата в страната.  По този повод търговците започват веднага и срещи с фермерите. 

Танева припомни и рекордните ръстове, които секторът отчита през последните две години.

С 20 на сто се е увеличило производството на плодове и с 18 % при зеленчуците през 2015 г., припомни Танева. Отчита се ръст и при производството на семена.

По данни на Института по зеленчукови култури „Марица“ към Селскостопанската академия за последната година  съотношението между производството на  българските и чуждите сортове семена се е изравнило, като преди две годините е било 80 към 20 в полза на чуждите семена, добави още Танева.

Тенденцията за следващата година е българските сортове да имат по- голяма част от структурата на произвежданите семена. Най-голям интерес по отношение на заявките за семена са регистрирани за българския домат „Розово сърце“, „Куртова капия“ и други сортове български пипер.

Главният изпълнителен директор на МЕТРО България Атила Йенисен представи и разясни кампанията, която търговската верига ще проведе. 

"Ще се съсредоточим върху автентичните български продукти и семена, ще ги издигнем и ще им дадем нов живот. Предвиждаме да започнем обучение на нашите служители, като по този начин  ще дадем възможност на ресторантьорския бизнес да предлагат тези продукти", обясни Йенисен.

Той отбеляза, че с помощта на министър Танева, търговската верига вече разполага с база данни за местните производители, техните сдружения и асоциации.

„Ние ще осигурим равни възможности за всички производители. От тях зависи дали ще решат да прилагат стандартите и дали ще бъдат отдадени да произвеждат по този висококачествен начин", добави Атила Йенисен. Компанията подготвя асортимент от 128 български плодове и зеленчуци, които ще бъдат директно закупувани от местните производители.

МЕТРО България ще осигури транспорт, логистика и амбалаж на земеделците. „България е надарена с невероятна природа. Ето защо ние ще разчитаме на автентични местни сортове, а не на хибридни семена, за да запазим плодородната българска почва.“, каза Атила Йенисен.

По думите му, тази програма ще даде възможност на производителите  да имат постоянен устойчив бизнес, а тези, които са най-успешни ще имат възможност да представят своите продукти на международната сцена. Инициативата ще стартира през месец май 2017 г. Търговската верига вече има договор с Института по зеленчукови култури „Марица“ за възобновяване на производството на български семена.

Родните производители на плодове и зеленчуци ще се договарят пряко с веригата Метро
9135
 

Последни материали
Виж
Въпреки финансовите затруднения на домакинствата в страната
Продажбите на биопродукти в Нидерландия нараснаха с 55 на сто за 5 години
Съдържанието на масло в тазгодишната реколта е нараснало с 2 на сто
Активното търсене продължава да вдига цените на слънчогледа в Украйна
Самолета покрива 500 000 хектара площ
Румънска фирма купи самолет за дъжд
Тече подготовката за 18-ия симпозиум по аграрни изследвания в Атина
БАБХ
Ново огнище на шарка по овцете в хасковското село Узунджово
Насоки за кандидатстване - трета част
Млади фермери, инвестиращи в едно и също село, община и област, ще трупат общо 12 точки за проект
Свързани материали
Виж
МЕТРО България с нов изпълнителен директор
Бенедикт Пахолчик е новият Директор „Продажби“ на МЕТРО България
Инициативи
От 3 септември ще има ваксинационни пунктове пред магазини на МЕТРО
Инициативи
Служебната власт продължава с подкрепата на фермерите
Нови пазари
Албена Симеонова: Родните биохрани ще стигнат до пазарите на Балканите и в Германия чрез „Метро“
БАБХ
Въведена е забрана за движение на външни хора в 3-километровия периметър около Шарково
Приятели на sinor.bg:  Стоматолог, София | Трактори Кубота | Книжарница | АГРОВЕСТНИК | 
РЕКЛАМА |  КОНТАКТИ |  ЗА НАС |  ОБЩИ УСЛОВИЯ |  ПОЛИТИКА ЗА ЛИЧНИ ДАННИ
Всички права запазени
sinor.bg 2003 - 2024
RSS новини