Ръководството на търговската верига "Метро кеш енд кери България " е отправило покана към основните месопреработвателни предприятия в страната да се включат в инициатива за повишаване на имиджа на българското производство, съобщиха от Асоциацията на месопреработвателите в България. С писмо до председателя на асоциацията Илонка Аврамова ръководството на търговската верига предлага родният бизнес да се включи в проект за проследяване на храните.
Намерението за прокарване на законодателни инициативи, които да ограничат консумацията на така наречените "вредни" храни, е принудило търговците да потърсят съдействието на преработвателите в опита им да докажат пред клиента, че по щандовете им не се продават отрови.
Като припомнят действието на европейските регламенти, които чрез контрол по цялата верига целят да докажат високото качество на предлагани храни, от "Метро" предлагат фирмите да се включат в проекта за проследяване, доказвайки с документи производът и качеството на месото, вложено в продуктите.
Пилотно към проекта са се включили фирми като "Белла", "Градус", "КФМ" и "Месокомбинат Ловеч". Приемът е отворен за нови фирми, затова и асоциацията отправя покана към всички доставчици на месна продукция.
От търговската верига очакват бизнеса да се включи в инициативата преди края на юни 2016 г.
За целта фирмите трябва да представят кодирани данни за произхода, датите на клане и вида на месото, като тези данни се кодират в системата на търговската верига. Това става чрез GS1 Databar expandet на платформата Ftrace (GS1).
Метро ще подпомогне фирмите при кодирането на информацията.