За първи път тази есен произведени от български фермери биологични пъпеши, лук, чушки и тиквички са се продавали в търговската верига „Метро“, като търсенето им е било много по-голямо от това на конвенционалните зеленчуци. Само за една седмица през септември оборотите на тези храни са били впечатляващи. Това съобщиха председателят на Българска асоциация Биопродукти Албена Симеонова и Георги Гърневски, който отговаря за директната работа на „Метро“ с производителите на плодове и зеленчуци, по време на годишната среща на браншовата организация с ръководството на министерството на земеделието и фонд „Земеделие“.
Големият плюс е, че това партньорство с германската търговска верига продължава и много скоро мениждърите ще успеят да осигурят пазар за биологичните храни от България в останалите държави от Балканите, където „Метро“ има представителства. „Макар и бавно, стъпка по стъпка, но нещата ще се случат“, посочи Гърневски. Самата асоциация ще посредничи между биофермерите и търговците по отношение на изискванията, на които те трябва да отговарят.
„Браншът има надежда, че в бъдеще може да стигнем и до пазарите в Германия“, посочи още Симеонова. На предстоящото издание на изложението за храни „Зелената седмица“, което се провежда през януари в германската столица, асоциацията по традиция ще има свой щанд. Именно тогава се очакват и срещи с търговските представители на „Метро“ в Германия, за да може българската продукция да се предлага в цялата страна.