Начало » Новини » Света
16.11.2016 г.

ЕК одобри увеличение на бюджета за популяризиране на селскостопански продукти за 2017 г.

sinor.bg

През 2017 г. производителите на селскостопански продукти в Европейския съюз ще могат да разчитат на по-голям бюджет за търсенето на нови пазари и за популяризиране на продукцията си в рамките на общността и извън нея, съобщиха от пресцентъра на Европейската комисия. Изпълнителният орган на ЕС одобри стратегията по въпроса, заделяйки за целта 133 млн. евро вместо отпуснатите през тази година 111 млн. евро.

Средствата са предвидени като съфинансиране по няколко програми, повечето от които са насочени към популяризиране на продукцията на европейските производители на пазари като Китай, Близкия Изток, Северна Америка, Югоизточна Азия и Япония.

Поканата за подаване на предложения за получаване на средства от новия бюджет за реклама ще бъде публикувана през януари 2017 г. Желаещите да се възползват от финансирането ще трябва да предоставят планове за предстоящите си кампании през следващите 3 години, а съфинансирането от страна на ЕК ще бъде в рамките на 75-80% от стойността на проектите.

Мярката трябва да подпомогне инерцията, набрана по време на дипломатическата офанзива на европейския комисар за земеделието и развитието на селските райони Фил Хоугън за разкриване на нови пазари и за подкрепа на потреблението на продукти от ЕС в чужбина. „Приветствам тези нови програми, особено на фона на трудностите на пазара напоследък. Току що пътувах до Азия в рамките на усилията ни да стимулираме износа на селскостопанска продукция и храни и съм впечатлен от интереса, демонстриран от вносителите и потребителите в тази част на света. Освен това допълнителното разширяване на популяризаторските ни програми догодина е особено важно, тъй като ще помогне и за стимулиране на растежа и увеличаването на работните места в сектора на селскостопанските продукти и храните. Виждаме, че в ЕС като цяло увеличаването на износа с 1 млрд. евро осигурява около 14 хил. работни места. А аз съм изключително доволен, че в това се включват и нова инициатива за подкрепа на продукцията от устойчиво селско стопанство”, каза Хоугън при завръщането си от поредната бизнес мисия във Виетнам и Индонезия.

Кампанията за 2016 г. продължава успешно с одобрението на последните бенефициенти, които ще могат да започнат работа по проектите си в началото на 2017 г.

Одобрени са 60 единични и 6 комплексни програми (с участието на повече от една компания или за повече от една държава – бел. ред.), покрили по-широк спектър от когато и да било досега, отчитат от ЕК.

Популяризирането на селскостопанските продукти на ЕС по тях ще бъде приложено в 32 държави по света при едва 23 през последната година, а при най-перспективните дестинации – САЩ и Китай – целите обхващат разнообразни региони за разлика от досегашните, насочени основно към Ню Йорк и Пекин.

Най-рекламираните продукти ще бъдат плодовете и зеленчуците (застъпени в 30% от програмите), следвани от месото (17%) и млечните продукти (15%). Това всъщност са и сегментите, изпитващи най-големи затруднения в селскостопанския бранш в ЕС през последните 2 години.

ЕК одобри увеличение на бюджета за популяризиране на селскостопански продукти за 2017 г.
5804
 

Последни материали
Виж
През септември ще има прием за сътрудничество в късите вериги на доставка
С близо 500 млн. евро по Стратегическия план ще подпомагат насърчаването на фермерите към сдружаване
Вносът расте с близо 7%, експортът е на минус 3
Силен ръст в износа ни на алкохол, тютюн, храни и животни на фона на общ спад
Изтъкнаха причини и предложиха мерки за подобряване на положението
Пчеларите предупредиха за тревожно висока смъртност при пчелите у нас
По интервенции за подпомагане на площ и за животни за Кампания 2025
Официално отпадна санкцията за закъснение при подаване на заявления
С участието на Националната асоциация на тютюнопроизводителите-2010
Американски гигант избра България за изпитване на сортове тютюн
Големият проблем остава себестойността на продукцията при ниски изкупни цени
Валежите напоследък подобриха положението на зърнопроизводителите
Свързани материали
Виж
Европейска комисия
За промоционални програми във и извън ЕС са одобрени 132 млн. евро през 2025 г.
Следващият прием се отваря през януари 2025 г.
През декември ЕК ще отпусне за промоционални програми 142,6 млн. евро на 76 агрофирми
Пазари ще се организират до Никулден
Варна става домакин на кампанията Фестивал на рибата - вкусно и полезно
Европодпомагане
България участва само в пет програми за промоции на родни стоки зад граница
Проекти се приемат до 15 април
За промоции извън Европа ЕК отваря приеми за 200,9 милиона евро през 2020 г.
Политики
През 2019 г. Еврокомисията заделя 191 млн. евро за промоционални програми
Приятели на sinor.bg:  Стоматолог, София | Трактори Кубота | Книжарница | АГРОВЕСТНИК | 
РЕКЛАМА |  КОНТАКТИ |  ЗА НАС |  ОБЩИ УСЛОВИЯ |  ПОЛИТИКА ЗА ЛИЧНИ ДАННИ
Всички права запазени
sinor.bg 2003 - 2025
RSS новини