Начало » Новини » Света
16.11.2016 г.

ЕК одобри увеличение на бюджета за популяризиране на селскостопански продукти за 2017 г.

ЕК одобри увеличение на бюджета за популяризиране на селскостопански продукти за 2017 г.

sinor.bg

През 2017 г. производителите на селскостопански продукти в Европейския съюз ще могат да разчитат на по-голям бюджет за търсенето на нови пазари и за популяризиране на продукцията си в рамките на общността и извън нея, съобщиха от пресцентъра на Европейската комисия. Изпълнителният орган на ЕС одобри стратегията по въпроса, заделяйки за целта 133 млн. евро вместо отпуснатите през тази година 111 млн. евро.

Средствата са предвидени като съфинансиране по няколко програми, повечето от които са насочени към популяризиране на продукцията на европейските производители на пазари като Китай, Близкия Изток, Северна Америка, Югоизточна Азия и Япония.

Поканата за подаване на предложения за получаване на средства от новия бюджет за реклама ще бъде публикувана през януари 2017 г. Желаещите да се възползват от финансирането ще трябва да предоставят планове за предстоящите си кампании през следващите 3 години, а съфинансирането от страна на ЕК ще бъде в рамките на 75-80% от стойността на проектите.

Мярката трябва да подпомогне инерцията, набрана по време на дипломатическата офанзива на европейския комисар за земеделието и развитието на селските райони Фил Хоугън за разкриване на нови пазари и за подкрепа на потреблението на продукти от ЕС в чужбина. „Приветствам тези нови програми, особено на фона на трудностите на пазара напоследък. Току що пътувах до Азия в рамките на усилията ни да стимулираме износа на селскостопанска продукция и храни и съм впечатлен от интереса, демонстриран от вносителите и потребителите в тази част на света. Освен това допълнителното разширяване на популяризаторските ни програми догодина е особено важно, тъй като ще помогне и за стимулиране на растежа и увеличаването на работните места в сектора на селскостопанските продукти и храните. Виждаме, че в ЕС като цяло увеличаването на износа с 1 млрд. евро осигурява около 14 хил. работни места. А аз съм изключително доволен, че в това се включват и нова инициатива за подкрепа на продукцията от устойчиво селско стопанство”, каза Хоугън при завръщането си от поредната бизнес мисия във Виетнам и Индонезия.

Кампанията за 2016 г. продължава успешно с одобрението на последните бенефициенти, които ще могат да започнат работа по проектите си в началото на 2017 г.

Одобрени са 60 единични и 6 комплексни програми (с участието на повече от една компания или за повече от една държава – бел. ред.), покрили по-широк спектър от когато и да било досега, отчитат от ЕК.

Популяризирането на селскостопанските продукти на ЕС по тях ще бъде приложено в 32 държави по света при едва 23 през последната година, а при най-перспективните дестинации – САЩ и Китай – целите обхващат разнообразни региони за разлика от досегашните, насочени основно към Ню Йорк и Пекин.

Най-рекламираните продукти ще бъдат плодовете и зеленчуците (застъпени в 30% от програмите), следвани от месото (17%) и млечните продукти (15%). Това всъщност са и сегментите, изпитващи най-големи затруднения в селскостопанския бранш в ЕС през последните 2 години.

ЕК одобри увеличение на бюджета за популяризиране на селскостопански продукти за 2017 г.
3305

Последни материали
Виж
Важно за бъдещата ОСП
Клуб „Инвестор“ сблъска становища на бранша „за“ и „против“ таваните на бъдещата ОСП
До 2 седмици и останалите би трябвало да получат авансовите си плащания
ДФЗ преведе първия транш по почти половината проекти за млади фермери
При запазване на финансирането на нивата от 2020 година
България и още 5 държави в ЕС са за запазване на преходната помощ през 2021 г.
Заради опасността от разпространение на болести и зарази
Смолянски пчелари искат засилване на контрола върху нерегистрираните пчелини
Повече от 200 доброволци се включиха в залесяване на територията на Кюстендил, Радомир и Сливница
Първата национална конференция „Българското вино в ХХI век“
Свързани материали
Виж
Политики
През 2019 г. Еврокомисията заделя 191 млн. евро за промоционални програми
Предстоящо
Очаквайте новости за промоционалните програми на ЕС на 20 март
ЕС вдига субсидиите за реклама на храните в чужбина
Промоционалните програми остават блокирани въпреки спечелено от браншовиците дело на първа инстанция
Подлагат динена кора на ГЕРБ с проверка на ОЛАФ за спрени пари за промоционални програми през декември 2016 г.
Важно за фермера
Еврокомисията отпуска 128,5 млн. евро за промоционални програми през 2017 г.
Приятели на SINOR.bg:  Стоматолог, София | Книжарница | АГРОВЕСТНИК | 
РЕКЛАМА |  КОНТАКТИ |  ЗА НАС |  ОБЩИ УСЛОВИЯ |  ПОЛИТИКА ЗА ЛИЧНИ ДАННИ
Всички права запазени
SINOR.bg 2003 - 2019
Essential SSL

Използваме бисквитки (cookies), за да ви осигурим възможно най-добро преживяване в нашия уеб сайт. Чрез използването на нашия уебсайт Вие се съгласявате със запазването на бисквитки във Вашето устройство.

Приемам