Начало » Новини » Страната
12.05.2016 г.

Япония с интерес към български технологии и биопродукти

Партньорство

Ел Би Булгарикум си партнира от десетилетия с Япония Снимка: Sinor.bg

Японският пазар е пазарът на третата икономика в света с над 120 милиона потребители. Това създава редица възможности за българските фирми, които могат да предложат висококачествени и традиционни продукти на взискателните японски клиенти. Това посочи министърът на икономиката Божидар Лукарски на японо-български бизнес форум, който се проведе в Токио, в рамките на посещение на официална българска делегация в Япония. Делегацията включва и 16 български компании, които представят продуктите си пред потенциални японски партньори.

В рамките на посещението си министър Лукарски посети завода „Мория“ на японската компания „Мейджи“, която произвежда българско кисело мляко по лиценз на държавната „Ел Би Булгарикум“. Общо 29-те завода на компанията произвеждат по 700 тона българско кисело мляко на ден, което е два пъти повече от цялото дневно производство на България. Компанията държи и 49% от пазара на кисело мляко и продукти от него в Япония. Към момента Мейджи предлага 30 вида продукти, носещи името на България. Само от началото на годината пускат два нови продукта, залагайки на новаторски комбинации от вкусове като кориандър и български мед. По време на среща на министъра с представляващия и изпълнителен директор на компанията Кадзуо Кавамура в централата на „Мейджи Ко.“ ръководството на компанията подчерта, че българската марка заема централно място в стратегията й. За тази година Мейджи е решила да засили и рекламата на българско кисело мляко. В същото време бизнесът на компанията с кисело мляко отбелязва 10% ръст през миналата година спрямо 2014 г. Това се дължи основно на нарасналия интерес на японците към здравословните храни.

Събитието се организира от Японската агенция за малки и средни предприятия (ЯАМСП), Японската организация за външна търговия (ДЖЕТРО/JETRO) и Японо-български икономически комитет (ЯБИК). На него присъстваха още заместник-министърът на икономиката Любен Петров и посланикът на България в Япония Георги Василев. Силно представяне от страна на японския бизнес осигуриха и представители на 50 японски компании.

Като перспективни продукти за взаимния стокообмен Лукарски посочи здравословните и природно чистите продукти и българските храни, козметичните продукти от етерични масла и най-вече от розово масло, както и продукти и услуги с по-висока добавена стойност като тези на ИКТ индустрията, един от най-бързоразвиващите се сектори в България. По негови думи страната ни предлага и изключително добри условия за инвестиции, като прилага конкретни стимули за подкрепа и привличане на чуждестранни инвестиции. Много добри възможности за чуждестранни инвеститори, включително японски, предлагат и българските индустриални зони, управлявани от „Национална компания индустриални зони“ ЕАД.

На форума посланик Василев отбеляза, че с това посещение ще се даде нов тласък в икономическите отношения между двете страни. По негови думи контактите между Япония и България имат дългогодишна история и винаги са били в приятелски и конструктивен дух. „Япония има голям принос за развитието на страната ни, като оказва голяма помощ на България в периода на прехода към пазарна икономика“, посочи посланик Василев. С Япония през 60-те години са създадени и първите джойнт венчъри. Водещи японски компании като Язаки оценяват потенциала на страната ни като инвестиционна дестинация и разширяват инвестициите си в България. Фактор за постигане на динамично сътрудничество между двете страни са и редица организации и инициативи като Японо-българския икономически форум, който съществува от повече от 40 години, подчерта посланик Василев. Учредената Асоциация за разпространение културата на розата пък популяризира традиционни за страната ни продукти на японския пазар.

Ясуши Акахоши, президент на Японската организация за външна търговия отбеляза, че България има редица предимства като инвестиционна дестинация – добра инфраструктура, ниски оперативни разходи, динамично развиващи се ИТ и аутсорсинг сектори. В рамките на проведения форум министър Лукарски се срещна и с Коичиро Фукуи, председател на японо-българския икономически комитет.

Министър Лукарски обсъди още мерките за насърчаване на взаимодействието между българските и японски малки и средни предприятия с генералния директор на ЯАМСП Ацуши Тойонага. На срещата бяха очертани конкретни идеи в тази насока. Министър Лукарски увери японската страна, че България работи усилено за повишаване на стокообмена, като подчерта, че сериозен стимул ще даде и сключването на търговско споразумение между Япония и ЕС. Той изрази надежда, че преговорите за сключването му ще приключат успешно до края на тази година.

Бизнес форумът предостави възможност на участващите български и японски фирми да установят директни контакти и да обсъдят конкретни възможности за сътрудничество. Българската бизнес делегация включва компании от редица сектори, които имат потенциал за нови партньорства с японски фирми – информационни и комуникационни технологии, хранително-вкусова промишленост и по-конкретно производство на гъби, горски плодове и ядки, пчелен мед и розова вода за пиене, производство на продукти от етерични масла, строителство и дизайн, инженеринг и недвижими имоти.

На форума бяха представени още предоставяните от „Национална компания индустриални зони“ ЕАД възможности за привличане на японски инвестиции у нас, както и успешните практики на големи японски инвеститори в България.

През последните години българският износ за Япония регистрира ръст. През 2015 г. износът ни за страната достига равнище от 44.8 млн. щ.д., отчитайки увеличение от 17.3% спрямо предходната 2014 г. Стокообменът за същата година е на стойност 138.4 млн. щ.д., от които 93.6 млн. щ.д. е вносът от Япония.

Япония с интерес към български технологии и биопродукти
6715
 

Последни материали
Виж
Има и по 50 лева, което според производител е абсурдно
Козунаците за Веикден са поскъпнали с около 5 на сто заради ДДС
Фермата с новия случай е известна с изключителни мерки за биосигурност
Германия отново е свободна от шап, Унгария откри пето огнище
Пак за 120 000 тона и срокове на доставка през август и септември
Йордания отмени търга за фуражен ечемик и насрочи нов за 23 април
Правят се последните домашни приготовления за Великден
На Велика събота духът на Иисус Христос разкъсва оковите на ада
В птицекомбината в Мизия цените не са променяни от 2 години
Производител не очаква яйцата за Великден да поскъпват
Полезни съвети
Трипс – големи проблеми от малък вредител
Свързани материали
Виж
Инициативи
България изпраща наши студенти на Световното изложение ЕКСПО 2025 в Осака
С възможност за обратното му изкупуване от браншовите организации
Япония ще освободи за пръв път ориз от резерва заради високите цени
На вниманието на агро-хранителния сектор
До 9 февруари се подават заявки за търговската делегацията на ЕС за Япония
Цената на ориза се покачва
Япония залага на топлоустойчеви сортове ориз, жегата нарушава натрупването на нишесте в зърната
Министър Вътев и Посланик Мичигами обсъдиха възможностите за бизнес посещения в България и Япония
Нарисувани с бяла боя върху прозрачната пластмаса
Стимулират япончетата да си допиват прясното мляко с комикси по бутилките
Приятели на sinor.bg:  Стоматолог, София | Трактори Кубота | Книжарница | АГРОВЕСТНИК | 
РЕКЛАМА |  КОНТАКТИ |  ЗА НАС |  ОБЩИ УСЛОВИЯ |  ПОЛИТИКА ЗА ЛИЧНИ ДАННИ
Всички права запазени
sinor.bg 2003 - 2025
RSS новини