Експерти от девет европейски държави ще представят на семинар в София ценния си опит, свързан с поддържането на традиционните храни, съобщиха организаторите.
На 19-и юни в хотел «Арена ди Сердика» ще бъдат обсъждани интересни теми за поддържане на качеството на храните и за мястото на микро и малките ферми в съхранението на традиционните български продукти.
Семинарът се провежда в рамките на проект LOCFOOD „Местните храни – стимул за развитието на местния бизнес”, който се реализира от 2011 г.. Целта е родните фирми да се запознаят със съвременните маркетинг инструменти за реализацията на храните от малкия бизнес.
Експерти от министерството на земеделието ще представят новата мярка 16 „Сътрудничество“ от програмата за селските райони плюс подмярката за малките земеделски стопанства, които ще бъдат подпомагани в периода 2014-2020.
Проф. Пламен Мишев от Университета за национално и световно стопанство ще коментира състоянието и проблемите при маркетинга на местни продукти. „Късите вериги на доставките на храни в България” ще бъде темата на презентацията на Мъгърдич Хулиян от Национална селска мрежа.
Добрите практики на партньорите ще представи Бари Куин от Университета на Ълстър, Великобритания.
Проектът LOCFOOD се финансира по програмата на Европейския съюз ИНТЕРРЕГ ІVС и от Министерството на регионалното развитие. В проекта участват 13 партньора от 9 държави.
Водещият партньор е от Норвегия, а останалите са от Великобритания, Гърция, Испания, Италия, Словения, Швейцария, Швеция, България с фокус в област Софийска.
Координатор за проекта в страната е Фондация „Европерспективи”.
Основната цел на проекта е обмяната на опит и прилагането на добри практики в регионите за подпомагане на микро и малките предприятия.
По проекта са проучени добри практики, които създават условия за развитие на местните пазари и популяризирането им сред производителите и потребителите, за разработване и прилагане на маркетингови стратегии за повишаване на информираността за местните продукти, представяне на „историята” на добрия местен продукт и свързването му с туризма и фокуса върху регионалната идентичност.
На 20 юни срещата ще продължи с посещение на производители в Софийска област.