Шарените яйца и шоколадът са класически великденски лакомства за мнозина, но през последните години цените им са се повишили над средното ниво. По данни на Федералната статистическа служба (Destatis) през 2024 г. потребителите е трябвало да платят за шоколад с 39,9 % повече, отколкото през 2020 г., като класическото шоколадово блокче е струвало с 31,8 % повече, отколкото през 2020 г., а цената на шоколадовите блокчета и другите шоколадови изделия е нараснала с 45,9 %. Цената на сладкарските изделия е нараснала с 29,1 % в средносрочен план. В това число влизат дъвките, гумените мечета и други подобни, които струват с 39,1 % повече, отколкото през 2020 г., докато шоколадовите изделия поскъпват с 20,3 %, а бонбоните - с 15,1 % през същия период. Класическото великденско яйце също е задължително в повечето великденски гнезда: Яйцата са били с 38,5% по-скъпи през 2024 г., отколкото през 2020 г. За сравнение, общите цени на хранителните продукти са се повишили с 33,2% през същия период, докато общите потребителски цени са се повишили с 19,3%.
Шоколадите са с 16,7% по-скъпи през март 2025 г., отколкото преди една година
Някои от класическите великденски лакомства също са поскъпнали в рамките на една година. През март 2025 г. потребителите трябваше да платят 16,7% повече за шоколадови бонбони, отколкото през същия месец на миналата година. Най-скъпи са били шоколадовите блокчета (+25,1 %), но шоколадовите блокчета и другите шоколадови изделия (+11,1 %) също са стрували значително повече, отколкото преди година. При сладкарските изделия, от друга страна, се наблюдаваше разнопосочна ценова тенденция, като цените се увеличиха общо с 3,1 %: цените на пралините (+14,3 %) и бонбоните (+1,7 %) се повишиха в сравнение с март 2024 г., докато дъвките, гумените мечета и подобни продукти поевтиняха (-2,3 %). Яйцата са поскъпнали с 2,5% в рамките на една година.
Общите цени на хранителните продукти се повишиха с 3,0% през същия период, докато потребителските цени се повишиха общо с 2,2%.