Най-голямото изложение за биопродукти на Скандинавския полуостров Nordic Organic Food Fair & Natural Beauty & Health Show в шведската столица Стокхолм се превърна в модел за успешно сътрудничество между държавата и бизнеса в представянето на страната ни на търговски форуми в чужбина, смятат участвалите във форума 6 български производители на биологични храни. На националния щанд на България в изложбения център Kistamässan бяха представени продукти на „Булгарконсерв Рупите” ООД, „Бългериън уайлд мъшроумд" ООД, „Дерони" ООД, „Фрукто Сливен" АД, „Харвеста" ЕООД и „Чери бери" ЕООД. Българското участие бе организирано от асоциация „Традиционни български консерви” с подкрепата на министерството на земеделието и храните и Държавен фонд „Земеделие“.
Традиционните зеленчукови консерви като: лютеници, айвари, сосове със 100% естествени съставки, без добавена захар и консерванти, плодови нектари, сокове и компоти от праскови, сливи, кайсии, ягоди и вишни, медовина, биовино от арония, вино от черен бъз и плодови вина от малини и череши са част от продуктите, които имат възможност да навлязат на скандинавския пазар. Северният регион е 10-та по големина икономика в света и 5-та в Европа. С по-високия си брутен вътрешен продукт на глава от населението от която и да е друга страна от ЕС това е привлекателен пазар за компании от целия свят. Скандинавският регион е жаден за натурални и биологични продукти във всяка област на потреблението: 72% шведските потребители твърдят, че устойчивостта влияе върху решенията им за покупка, 62% от купувачите на хранителни стоки в скандинавските страни харчат повече за устойчиви опции, а 33% от северните потребители казват, че интересът им към устойчивостта се увеличава всяка година.
„Не е лесно стъпването на толкова фокусиран върху устойчивостта пазар като този на север, но това е и голяма възможност за България, за първокласните ни продукти и чистата околна среда. Усилията, които полага асоциацията ни, подкрепата на министерство на земеделието и ДФ„Земеделие“, както и помощта, която получихме от ръководителя на Службата по търговско-икономическите въпроси на България в Стокхолм Валентин Стоев, са важни първи стъпки, за да представим нашите продукти и вкусове на по-широка аудитория“,сподели Антоанета Божинова – организационен секретар на асоциация „Традиционни български консерви“.
Специално обособена зона на изложението, наречена „Good Food Fair“, представи голямо разнообразие от продукти с етичен произход. Фирмите по този начин получават допълнителна добавена стойност за продукцията си и отговарят на все по-засилващите се изисквания на потребителите. „Освен да насърчи положителната промяна, бе поставено начало и на вълна от нови марки, продукти и авангардни иновации към събитието“, посочи Божинова. По думите ѝ включването на български производители в тези тенденции показва общата ни амбиция да направим търговията на дребно по-етична и устойчива и носи голям потенциал за компаниите при утвърждаване на доверието от страна на потребителите.