Начало » Новини » Света
21.09.2023 г.

Прецизира се „зеленото” рекламиране на стоки

Актуализират списъка със забранени търговски практики в ЕС
Прецизира се „зеленото” рекламиране на стоки

Парламентът и Съветът на ЕС постигнаха временно споразумение по нови правила за забрана на подвеждащите реклами и за предоставяне на потребителите на по-добра информация за продуктите. Със споразумението се актуализира съществуващият списък на ЕС със забранени търговски практики и към него се добавят няколко проблемни маркетингови навика, свързани с "зеленото" рекламиране и ранното остаряване на стоки. Целта на новите правила е да се защитят потребителите от заблуждаващи практики и да им се помогне да направят по-добър избор при покупка.

Какво ще бъде забранено?

- общи екологични твърдения, напр. "екологично чист", "естествен", "биоразградим", "неутрален по отношение на климата" или "еко", без доказателство за признати отлични екологични характеристики, свързани с твърдението;

- търговски съобщения за стока с характеристика, която ограничава нейната дълготрайност, ако е налична информация за характеристиката и нейното въздействие върху дълготрайността;

- твърдения, основани на схеми за компенсиране на емисии, че продуктът има неутрално, намалено или положително въздействие върху околната среда;

- етикети за устойчивост, които не се основават на одобрени схеми за сертифициране или не са установени от публични органи;

- твърдения за дълготрайност по отношение на времето на употреба или интензивността при нормални условия, ако не са доказани;

- подтикване на потребителя към замяна на консумативи, като например касети с мастило за принтери, по-рано, отколкото е абсолютно необходимо;

- представяне на софтуерни актуализации като необходими, дори ако те само подобряват функционалните характеристики;

- представянето на стоки като подлежащи на ремонт, когато това не е така.

Нов хармонизиран етикет за обозначаване на продуктите с удължена гаранция

Членовете на ЕП успешно настояха информацията за гаранцията да стане по-видима, тъй като много хора не са наясно, че всички стоки в ЕС се ползват с поне двегодишна гаранция. Комисията е натоварена и със задачата да разработи нов етикет за производителите, които желаят да подчертаят качеството на своите стоки чрез безплатно удължаване на гаранционния срок.

След подписването на споразумението докладчикът на Парламента Биляна Борзан (С&Д, ВП) заяви: "Постигнахме отлична сделка за потребителите. 60 % от европейските потребители дори не знаят, че с всички продукти се предоставя правна гаранция. Това се променя днес, като напомнянето ще присъства във всеки магазин в ЕС, а в някои случаи и върху опаковките. Освен това новият етикет с удължена гаранция ще показва ясно кои продукти издържат по-дълго, така че ще бъде по-лесно да се купуват по-издръжливи продукти. Договорихме и твърда позиция по отношение на ранното остаряване. Не трябва да рекламираме продукти, които се повреждат твърде рано. Освен това разчистваме хаоса от екологични твърдения, които вече ще трябва да бъдат обосновани, а твърденията, основани на компенсиране на емисии, ще бъдат забранени."

Следващи стъпки

За да влезе в сила, временното споразумение сега ще трябва да получи окончателното одобрение на Парламента и на Съвета. Очаква се гласуването от страна на членовете на ЕП да се състои през ноември. Когато директивата влезе в сила, държавите членки ще разполагат с 24 месеца, за да включат новите правила в законодателството си.

Прецизира се „зеленото” рекламиране на стоки
5209
 

Последни материали
Виж
В конкуренция с преработващите предприятия на вътрешния пазар
Царевицата за износ от Украйна поскъпва на фона на спада в цените на превоза
За да овладее резкия ръст в цените на месото на вътрешния пазар
Турция планира временна забрана за износ на пилешко
Отговорността е на правителството и депутатите, категоричен е Димитър Шопов
Фермер отрича недостиг на мляко у нас, цели се внос на евтино сухо от Украйна
С участието на новия ресорен служебен министър от наша страна
Одобриха българската позиция за заседанието на Съвета на ЕС по земеделие и рибарство
Без установени огнища на заболяването
В Габровско въведоха превантивни мерки срещу птичия грип
Създава се Институт за иновационни технологии за растително и почвено здраве
Свързани материали
Виж
До 15 декември се подават заявления по интервенциите за реклама на вина в ЕС и трети страни
Нови политики
Предвижда се рекламата на храните и на туризма да вървят ръка за ръка
Бизнес с бъдеще
Да преброим колко български продукти сложихме на коледната трапеза!
Нормативни промени
Нови срокове за отчитане на рекламата на проекти на МИГ-те
Фонд „Земеделие”
Три заявления са подадени за реклама на винарския сектор
Проекти се приемат до 15 април
За промоции извън Европа ЕК отваря приеми за 200,9 милиона евро през 2020 г.
Приятели на sinor.bg:  Стоматолог, София | Трактори Кубота | Книжарница | АГРОВЕСТНИК | 
РЕКЛАМА |  КОНТАКТИ |  ЗА НАС |  ОБЩИ УСЛОВИЯ |  ПОЛИТИКА ЗА ЛИЧНИ ДАННИ
Всички права запазени
sinor.bg 2003 - 2024
RSS новини