Германските пивовари са се справили малко по-добре през миналата година в сравнение с 2021 г., сочат данни на Германската федерална статистическа служба. Продадени са 8,8 млрд. литра бира – с 2,7% повече от исторически слабата предходна година. В самата Германия въпреки най-горещото лято от 100 години са изпити само 7,2 млрд. литра бира – едва с 4% повече от 2021 г. и с 5% по-малко спрямо предпандемичната 2019 г. Дори световното първенство по футбол, което за пръв път през миналата година се игра в края на есента, не увеличи продажбите на бира в Германия в значителна степен.
Износът на бира от Германия за Европейския съюз е нараснал със 7,8% през миналата година в сравнение с 2021 г., но за трети страни е намалял с 12,4%.
Производителите винят инфлацията за забавеното възстановяване от рецесията, в която изпаднаха през периода на пандемията от коронавирус. Наложените ограничения за борба с разпространението на заболяването доведоха до значителен спад на продажбите, а през миналата година пивоварите пострадаха от повишаването на цените на енергоносителите, суровините и логистичните разходи. От Асоциацията на германските пивовари смятат, че поради тези причини бирата ще продължи да поскъпва, което ще свие търсенето и ще забави възстановяването на бранша.