Държавата трябва да подпомага участието на земеделските производители в международни изложения, защото много от тях нямат възможност да отделят нужния ресурс, за да популяризират продуктите си, заяви заместник-министърът на земеделието Тодор Джиков на работна среща с биопроизводители и преработватели по повод първото участие на страната ни в специализираните форуми за биохрани и биокозметика – „Биофах“ и „Виване“ в Германия, съобщиха от дирекция „Връзки с обществеността и протокол“ в министерството на земеделието. В национален план до 2030 г. е предвидено всяка година страната ни да участва в Биофах Нюрнберг и Биофах Азия, както и в още едно европейско изложение. Министерството на земеделието планира и съответния бюджет за представянето на тези събития за следващата година.
Според Джиков подпомагането в маркетингово отношение е необходимо и това е правилният подход, който ще даде добра възможност на българските биопроизводители и преработватели да представят продукцията си.„Желанието ни е да развиваме биологичното производство и сме си поставили амбициозни цели до 2030 година 10% от площите у нас да бъдат заети с биологично отглеждане“, припомни той. Заместник-министърът съобщи, че вече е започнала подготовката за участие в изложенията „Биофах“ и „Виване“, като към организаторите са изпратени заявки за национални щандове, и уточни, че за да се включи страната ни във форумите е нужно и одобрение от министерския съвет, както и процедура по Закона за обществените поръчки за изграждането на щандовете. Той се надява в диалог с бизнеса да бъде подготвено първото представяне на страната ни в изложенията и то да е максимално успешно.
Участниците в срещата решиха да инициират работна група, която да обсъди представителността на бранша в тези изложения и да предложи на администрацията как да бъдат включени отделните подсектори. Според тях е важно България да се покаже като бранд на тези събития. Националното участие ще допринесе за утвърждаването на родните производители, както и на качеството на българските продукти. Те считат още, че така ще се повиши разпознаваемостта им и ще се отворят възможности за достигане до нови пазари.
Друга обсъждана тема бе възможността за подписване на меморандум за включване на България и във форума Биофах Азия. „Целта ни е да покажем какво решение сме взели заедно с бизнеса, ние ще оставим следа какво се е случило, след това производителите могат да търсят отговорност дали ще се осъществи“, изтъкна Джиков. Той подчерта, че дейността за достъп до азиатските пазари е от ключово значение, защото там последиците от икономическата криза са по-слабо осезаеми. По думите му тази необходимост се подкрепя и от факта, че през последните 2 години потреблението на биопродукти в Германия се е свило с 35%.