Начало » Новини » Света
12.03.2022 г.

Продажбите на пармезан нараснаха с над 8 на сто през 2021 година

Производството се е увеличило с близо 4 на сто
Продажбите на пармезан нараснаха с над 8 на сто през 2021 година

Популярният италиански сорт твърди сирена „Пармиджано Реджано”, по-известен като „пармезан”, завършва годината с положителни резултати както по отношение на продажбите, така и на цените, съобщи електронното издание DairyReporter. През миналата година потребителският оборот достигна исторически връх от 2,7 млрд. евро в сравнение с 2,35 млрд. евро през 2020 г. През 2021 г. себестойността на производството също беше рекордно висока – 1,71 млрд. евро при 1,52 млрд. евро година по-рано. Средната годишна цена на едро за 12-месечните пити пармезан бе 10,34 евро за килограм. За сравнение – средната цена на продукта през 2020 г. бе 8,57 евро/кг, а преди началото на пандемията през 2019 г. – 10,76 евро/кг.

С ръст от 3,9 % в сравнение с предходната година, 2021 г. е била рекордна и по отношение на производството, достигнало 4,09 млн. пити, което се равнява на около 163 хил. тона. Тези числа бяха получени вследствие на нарасналото внимание на Консорциум "Пармиджано Реджано" към чуждестранните пазари с възможности за развитие. Като цяло производството се е увеличило с 10,6% за последните 4 години.

Италия, където се консумират 55% от продаваните ежегодно количества, през 2021 г. увеличи потреблението с 4,5% в сравнение с нивата отпреди пандемията от коронавирус до 89 101 тона, макар да остана с 1,3% под нивото от 2020 г., когато продължителното затваряне на населението у дома доведе до бум на продажбите.

Основният канал за дистрибуция остава търговията на дребно (51%), следвана от директните продажби от млекопреработвателните предприятия (които отбелязват рязко увеличение) и от общата хранителна промишленост (14 %), включително продукти, в чиито съставки присъства пармезан. Секторът на общественото хранене остава на последно място, но със 7% при едва 2% през 2020 г., като според консорциума там е налице "огромен потенциал за растеж и развитие". Останалите 8% се разпределят между други канали за продажба.

През миналата година делът на сорта „Пармиджано Реджано” в износа на сирена нарасна с 2,9 процентни пункта до 45%, като САЩ остават основния пазар с 21% от целия износ. Франция с 19% и Германия със 17% ги следват по петите, докато делът на Великобритания е 11%, а на Канада – само 5%. Годишният ръст на продажбите е силен в САЩ (с 10,4%), Канада (5,5%), Франция (4,5%), а сред по-малките клиенти – в Швейцария (14,7%) и Швеция (13,2%). Друго е обаче положението в Германия, където е отчетен спад от 1,9%, и особено във Великобритания, където продажбите са се сринали с 15,6% след значителния ръст през 2020 г.

„Въпреки пандемията нашият сегмент успя да увеличи потреблението и за постигне ценова стабилност на производството през миналата година. Докато излизаме от този етап след изявлението на СЗО, че подобряването на положението в Европа може да е предвестник на края на пандемията, ще трябва да се справяме с последиците от Covid-19 на пазара. Сред тях е рискът от прекомерно предлагане, дължащо се на разширяването на производството вследствие на цените и търсенето. Новите маркетингови и производствени планове на консорциума, за които бе постигнато споразумение през декември 2021 г., ще бъдат неразделна част от средствата за справяне с тези потенциални предизвикателства, извеждайки пармезана в коловоза на траекторията на дългосрочен силен растеж", заяви Никола Бертинели, президент на Консорциума „Пармиджано Реджано. 

Продажбите на пармезан нараснаха с над 8 на сто през 2021 година
8193
 

Последни материали
Виж
Бюджетът от над 70 млн. лв. за 2024 г. ще бъде разпределен между над 8000 тютюнопроизводители
Съветът по тютюна гласува ставките по преходната национална помощ
Зърнената мафия в Украйна изнудва при издаване на фитосанитарни сертификати*
Министерство на иновациите и растежа
Начало на информационната кампания за иновации в малките и средни предприятия
Турският президент Реджеп Ердоган се обяви за възобновяване на „зърнената сделка“
Министърът на енергетика Жечо Станков
Приоритет на държавата са инвестициите в солари за домакинствата
Българска роза отчете ръст на продажбите на гюлово масло
Свързани материали
Виж
С надежда да качат цената над себестойността на сиренето
Производителите на пармезан изтеглят от пазара в Италия 320 000 пити
В Италия арестуваха банда, специализирана в кражбите на пармезан и вина за стотици хиляди евро
Заради рецесията
Италиански млечен кооператив продава облигации, обезпечени с пармезан
Приятели на sinor.bg:  Стоматолог, София | Трактори Кубота | Книжарница | АГРОВЕСТНИК | 
РЕКЛАМА |  КОНТАКТИ |  ЗА НАС |  ОБЩИ УСЛОВИЯ |  ПОЛИТИКА ЗА ЛИЧНИ ДАННИ
Всички права запазени
sinor.bg 2003 - 2025
RSS новини