Силното развитие на бизнеса на германския концерн BASF продължи и през третото тримесечие на 2021 г., след като търсенето на продуктите на компанията остана стабилно през летните месеци, се посочва в нейния официален тримесечен отчет. „Това ни даде възможност да продължим да с разрастваме печелившо. В сравнение с третото тримесечие на миналата година повишихме цените с 36% и увеличихме продадените количества с 6%”, заяви председателят на борда на изпълнителните директори на БАСФ д-р Мартин Брудемюлер, който представи финансовите резлутати заедно с главния финансов директор д-р Ханс-Улрих Енгел.
Приходите спрямо същото тримесечие на 2020 г. са нарсанали с 5,9 млрд. евро до 19,7 млрд. евро благодарение главно на по-високите цени във всички сегменти и най-вече при химикалите, технологиите за повърхности и материали. Реализираните количества също отчитат значителен ръст в почти всички сегменти. Печалбата от основна дейност преди лихви и данъци и без отчитане на еднократните ефекти е скочила двойно спрямо третото тримесечие на 2020 г. до 1,9 млрд. евро, като това основно се държи на сегмента на химикалите. Останалите сегменти, допринесли в значителна степен за нейното увеличение, са материалите и индустриалните решения.
В сегмента на селскостопанските решения приходите са нараснали с 8% спрямо третото тримесечие на 2020 г., като от тях 7 процентни пункта се дължат на реализираните количества, а 1 процентен пункт – на по-високите цени. Значителен е ръстът на продажбите в Европа, особено по отношение на количествата при фунгицидите, които компенсират с излишък леко неблагоприятния ефект от разликите във валутните курсове спрямо Турция и Източна Европа. Подобен силен ръст на приходите е отчетен и в Южна Америка, Африка и Близкия изток благодарение на ръста на продадените количества семена, които компенсират неблагоприятния ефект от разликите във валутните курсове, особено по отношение на Аржентина. Малко по-слаб е ръстът на приходите от Азия, като тук разликите от валутните курсове са в полза на компанията заедно с ръста на цените на продуктите. По-слаби са приходите на годишна база в Северна Америка, като спадът в продадените количества е вследствие на вече задоволено търсене на фона на подранилото начало на селскостопанския сезон и сушата в Канада и Средния запад на САЩ, като и цените са се понижили слабо.
„Със силния принос по отношение на печалбата от сегментите на химикалите и материалите общата печалба през третото тримесечие на 2021 г- е сравнима с тази от второто тримесечие. Нашите дейности по веригата все още се сблъскват с увеличаващите се разходи за суровини, енергоносители и транспорт и повишаването на цените на продуктите в повечето сегменти са в състояние да компенсират само частично тези нараснали разходи”, изтъкна Брудемюлер.