Птицевъдният бранш поне още 6 месеца ще трябва да търпи нестабилността на световния пазар, тъй като натискът върху заведениятаза обществено хранене и търговията, който упражняват мерките за борба с новия коронавирус, ще продължи да се усеща и през първата половина на 2021 г., се посочва в последния доклад на специализираната в кредитирането на селскостопанския сектор холандска финнасова институция Rabobank, цитиран от електронното издание EuroMeatNews. Вследствие на ограниченията слабият икономически растеж ще доведе до положение, в което цените ще диктуват основно обстановката на пазара.
Свиневъди и птицевъди с още 7 млн. лева за хуманно отношение в края на годината
Тъй като базовите икономически показатели за 2021 г. не изглеждат особено привлекателво, птицевъдите би следвало да се готвят за трудна година. „Поглеждайки напред, ние очакваме 4 основни предизвикателства за световния птицевъден бранш: запазващото се въздействие на новия коронавирус върху пазарите, високи и нестабилни цени на фуражите, възстановяването на Китай от африканската чума по свинете и кризата с птичия грип в северното полукълбо”, заяви Нен-Дърк Мълдър, старши анализатор за животинските протеини в банката.
Всички селскостопански стоки няма да се облагат с мита при внос
Разрушителните фактори на световния пазар на птици и птичи продукти през 2021 г. ще кара търговците да променят приоритетите си. Намаляващото тъсене в Китай и Виетнам, които бързо възстановяват поголовието си от свине, ще принуди търговците на птиче месо и продукти да търсят други пазари, което ще потисне световните пазари през първото полугодие. През второто овладяването на коронавируса би трябвало да доведе до постепенно възстановяване при заведенията за обществено хранене, което ще е голямо облекчение за търговците. Преди да се стигне до пълно възстановяване в бранша обаче ще трябва да бъдат пласирани значителните запаси от продукция.
Запазващата се трудна икономическа обстановка ще изправи компаниите за производство и търговия с птици и птичи продукти пред сериозни предизвикателства и ще изисква изключително дисциплинирана стратегия по отношение на предлагането и силна концентрация при доставките и контрола върху разходите, убедени са в Rabobank.