На 11 януари 2021г. хъбът на експортно ориентираните компании Еxport Hub Bulgaria започва пилотно обучение по програмата EXPO1, която ще помогне на 15 родни фирми да развият експортния си потенциал и да намерят нови пазари чрез сeсии с теоретична и практическа част.
В списъка са включени и две компании от хранителната индустрия – „Кардинал Байтс” ООД и „Биостайл” ООД. Първата е специализирана в производството и търговията на протеинови изделия без добавена захар, които спомагат за поддържането на оптимална форма. Компанията стартира дейността си през май 2020 г. като пионер в нишата на протеиновите бонбони. Първият вкус – роза и махлеб се предлага с два вида протеин – с веган и млечен протеин.
Биостайл ООД е създадена през 2012 г. от Евгения и Димитър Стаменови като малка работилница за здравословни сладкиши, водени от идеята да произвеждат чисти био сертифицирани храни достъпни за всеки. През 2017 г. печелят награда за най-добър нов продукт с пробиотичните хапки Goody bites на едно от най-големите изложения за био и здравословни продукти в Европа NOPE в Лондон. През същата година построяват и собствената си производствена база в пловдивското село Брестовица. От 2020 г. фабриката получава IFS сертификат, за да отговори на най-високите световни изисквания за качество, а Биостайл работи с клиенти от Белгия, Германия, Гърция, Англия, Австрия, Румъния и Австралия.
При обучителната програма на експортния хъб всяка компания ще има възможност да се възползва от лекциите на едни от най-изявените български мениджъри и представители на академичната общност у нас, като същевременно ментори с богат опит в експортната дейност ще я напътстват по пътя към нейната интернационализация.
Практическата част ще бъде под формата на уъркшоп и ще включва разглеждането на реални казуси, с които се сблъскват предприятията в своята дейност, както и техники, които да им помогнат за подобряването на работния процес. Освен обучителни сесии представителите на бизнеса ще могат да вземат участие и в редица събития с международен характер с цел осъществяване на контакти и изграждане на партньорства.
Лекциите ще представят темите за продукт, опаковка и имидж – според съответния пазар, дигитален маркетинг, правни пазарни рамки, финанси, транспорт и логистика, фиансиране на външнотърговски сделки, експортно застраховане, презентационни умения, международни и специфични за определените страни, PR и социални мрежи, култура и комуникация при работа с клиенти, развитие на човешкия ресурс и стратегия при криза.