През септември износът на млечни продукти от САЩ се е увеличил с 5%, като това е 13-тият пореден месец на ръст, съобщи електроното издание DairyNews, като се позова на данни на Американския съвет за износа на млечна продукция. През първите 3 тримесечия на годината общото количество на изнесените основни продукти (сухо мляко, суроватка, сирене, масло и лактоза) е нараснало с 14% до 17, млн. тона. Темпото на износ надминава това от рекордната 2018 г., когато САЩ изпратиха за външните пазари 2,2 млн. тона млечни продукти.
Млекопреработвателите с отчаян призив за подкрепа в условията на криза
Двигателят на септемврийския ръст на износа се оказаха доставките на суроватъчни продукти и най-вече на изпратените за Китай, както и разширяването на дела на пазарите на сирена в азиатско-тихоокеанския регион, въпреки че цените на чедъра в САЩ са над средното световно ниво от май досега. Износът за Югоизточна Азия, Латинска Америка и Китай отчита постоянен ръст, а забавянето на темпото при сухото обезмаслено мляко през септември е следствие от свиването на покупките от Мексико.
На базата на показателите за септември от съвета очертават следните тенденции в износа на млечни продукти от САЩ:
1. Изнасяните количества за Китай се увеличават, най-вече благодарение на доставките на суроватка. Макар значителна част от ръста да се дължи на възстановяването на поголовието от свине в Китай и на облекченията върху вноса на суроватъчен пермеат (суроватка на прах), той не се ограничава със суровината за производство на фуражи.
2. Югоизточна Азия остава голям потребител на млечната продукция на САЩ. До септември включително 28% от общото количество на износа от САЩ през годината е доставено в Югоизточна Азия. Това представлява 4,5% от цялото произведено мляко в САЩ. Доставките на американско сухо обезмаслено мляко за 6 държави от региона (Индонезия, Малайзия, Филипините, Сингапур, Тайланд и Виетнам) са нараснали с 23% през септември.
3. Износът за Мексико е изключително слаб. Доставките през септември, особено в ключови категории като сухо мляко и сирене, са се свили. Запазващите се икономически проблеми в Мексико, задълбочени от пандемията от коронавирус, понижиха търсенето от най-големия пазар на САЩ в региона.