Международната компания REWE Group, част от която е и търговската верига BILLA България, е провела потребителско проучване на тема „Промени и важни аспекти при пазаруване, последвали след COVID-19“. Анкетата обхваща шест държави от Централна и Източна Европа, сред които и България.
За всяка от тях са изведени основните приоритети на потребителите, свързани с пазаруване в търговските вериги в периода след пандемията. При избора на храни българите гледат първо хигиената, след това качеството и накрая свежестта на продуктите, съобщават от компанията. Цената остава едва на четвърто място и е водеща за 62% от клиентите на търговските вериги.
Цели 79% от запитаните купувачи у нас определят като най-важни хигиената в търговския обект. За 74% от тях приоритет е гарантираното качество, а за 70% - свежестта на продуктите. Тези резултати съвпадат със силните страни на BILLA и са силно застъпени в политиката на компанията. Най-скорошната активност, инициирана от BILLA България в тази посока, е под надслов „Прясно и безопасно – с грижа за всички нас“. Тя обхваща основно сектора на плодовете и зеленчуците, сектор BILLA пекарна, „витрина деликатеси” и „топла витрина. В основата й стоят основните мерки, които веригата предприема, за да подсигури безопасно и сигурно пазаруване на своите клиенти.
Към момента, местните фермери и други доставчици, които редовно осигуряват стока на супермаркетите на "БИЛА", са над 460. „И занапред ще продължим да обогатяваме асортимента си, за да предоставяме още по-голямо разнообразие от продукти с традиционен български произход, от което клиентите ни да имат възможността да избират,“ споделя Норберт Мисбрандт, Изпълнителен директор на BILLA България.
Местните продукти са основен приоритет за все повече хора, в резултат от кризата COVID-19, макар резултатите от проучването да посочват регионалния произход на продуктите, като водещ за едва 24% от потребителите. За 43% от тях сезонните продукти са най-честият избор, а за 47% - най-важно е голямото разнообразие.
BILLA отговаря на потребителското търсене на промоции (59%) с лансирането на своята обновена програма за лоялност, която стартира преди месец – BILLA Card. Тя предлага редица предимства, обвързани с достъпни цени, в магазините на веригата в цялата страна. От началото на кризата, съществена актуалност придобива комуникацията на търговците на дребно за мерките за безопасност, които предприемат (45%), а все по-често потребителите готвят у дома и ползват социалните мрежи.
Задачата, пред която резултатите от проучването изправят търговските вериги, е увеличаване на броя на работещите каси в магазините и намаляване на времето, прекарано в чакане на опашка за плащане.
От своята централа във Винер Нойдорф REWE International AG управлява не само австрийския си бизнес с търговските марки BILLA, MERKUR, PENNY, BIPA и ADEG, но също и международния ритейл бизнес на REWE Group (Организационно звено Handel International). Чрез марката BILLA компанията е представена в България, Чехия, Русия, Словакия и Украйна; чрез PENNY – в Чехия, Унгария, Италия и Румъния; чрез IKI – в Литва, и чрез веригата дрогерии BIPA – в Хърватия.
REWE Group е сред водещите компании в сферата на търговията и туризма в Германия и Европа. В България веригата е представена в 38 града в страната със 131 магазина. Компанията продължава интензивно да развива своята мрежа от супермаркети.