През миналата година продажбите на биопродукти в САЩ са надхвърлили рекорда от 2018 г., нараствайки с 5% до 55,1 млрд. долара, сочат данни на Асоциацията на търговците с биологични продукти, цитирани от електронното издание Brownfield. Нещо повече, от асоциацията очакват още по-силни резултати през тази година заради пандемията от коронавирус, довела до сериозно запасяване с биопродукти през пролетта, когато продажбите скочиха с над 20%.
Според селскостопанския икономист Райън Куури от компанията за пазарни анализи Mercaris показателната промяна в поведението на потребителите може да има дългосрочни положителни последици за биологичните храни. „Това е равносилно на още около 17 милиарда оборот за бакалиите, така че е налице потенциал за още 10, ако не и за 100 млн. долара в местата, където биологичните марки осъществяват най-силния си контакт с потребителите”, твърди Куури.
От асоциацията уточняват, че растителната продукция е с най-голям дял в продаваните биологични продукти, следвана от млечните продукти и яйцата. При биологичните млечни продукти ръстът е по-слаб, но над този на обикновените. Реализираните количества биологично месо и риба са с най-малък дял в сектора, но са постигнали ръст от 10% през 2019 г. – най-високият сред всички категории храни.