България отдавна е изчистила имиджа си сред износителите на вино и нече не се нарежда в най-ниския ценови сегмент на пазарите в Европа, САЩ, Китай и др., съобщи изпълнителният директор на Изпълнителната агенция по лозата и виното Красимир Коев при откриването на изможението „Винария” в Пловдив.
През последните години износът на българско вино за Китай нарасна изключително много, достигайки 5,5 млн. литра през 2019 г.. През тази година обаче заради пандемията с коронавируса очакваният двойно по-голям износ няма да бъде осъществен, коментира Коев.
Данните на ИАЛВ за износа на вино от България през 2019 г. сочат, че той е достигнал 64 млн. литра, надхвърляйки леко количествата от 2018 г. Сред най-стабилните пазари за българската продукция са Централна и Западна Европа, САЩ и Китай. На руския пазар родното вино все още присъства, но това се дължи основно на реекспорта от Сърбия, обясни изпълнителният директор. Причината е в митническото споразумение между Сърбия и Русия с нулеви ставки за виното.
Очакванията за 2020 г. са за увеличаване на изнасяните количества българско вино за САЩ до 2 млн. литра, след като през миналата година е отчетен 32% ръст на износа за този пазар. С подписването на търговското споразумение между ЕС и Япония очакваме заявки за износ и за този далекоизточен пазар, подчерта Коев.