Начало » Новини » Страната
20.01.2020 г.

Рекламата на вино с географски означения - с по-висок бюджет и до 80% субсидии вместо досегашните 50

Приемът тази година е от 17 февруари до 6 март
Рекламата на вино с географски означения - с по-висок бюджет и до 80% субсидии вместо досегашните 50

sinor

Ако досега безвъзмездната помощ за представяне на българските вина зад граница се подпомагаха наполовина от европейските фондове, то през 2020 г. тази помощ се вдига до 80 процента, основно заради 30-те процента национално съфинансиране, което ще се отпуска по мярка „Популяризиране в трети държави“ от Националната програма за подпомагане на лозаро-винарския сектор 2019 – 2023 г., съобщиха от министерството на земеделието

Първият прием по мярката за 2020 г. ще бъде отворен от 17 февруари до 6 март 2020 г. По нея се рекламират вина със защитено наименование за произход (ЗНП), защитено географско указание (ЗГУ) и сортови вина без ЗНП/ЗГУ. В случай че кандидатите изберат да популяризират търговски марки и сортови вина без ЗНП/ЗГУ, те ще имат право единствено на финансиране от Европейския съюз в размер до 50 % от стойността на промоционалните им проекти. Ако кандидатите представят само вина със ЗНП или ЗГУ без техните търговски марки, ще могат да получат до 50 % европейско финансиране и до 30 % национално съфинансиране.

Бюджетът по тази мярка от 2020 г. се увеличава, като през 2020 г. са заложени близо 6,3 млн. лв., от които около 4 млн. лв. (3 911 600 лв.) е европейско финансиране и над 2,3 млн. лв. (2 346 960 лв.) национално. През 2018 г. по мярката бяха разпределени общо 4,69 млн. лв.

От мярката могат да се възползват търговски дружества, чиито приходи от лозаро-винарска дейност през последните 2 години надвишават 50% от общите им приходи. За подпомагане имат право да кандидатстват още организации на производители на лозаро-винарски продукти, асоциации на организации на производители на лозаро-винарски продукти, междупрофесионални организации по Закона за виното и спиртните напитки, държавни органи и институции, чиято дейност е свързана с насърчаване на бизнеса, както и професионални организации, работещи основно в лозаро-винарския сектор.

Срокът за изпълнение на промоционалните проекти е от 1 до 3 години от датата на сключване на договора с ДФ „Земеделие“. Максималната стойност на едно проектно предложение за търговските дружества е до 1 млн. лв. Проектите на останалите допустими кандидати могат да достигат до 4 млн. лв.

По мярка „Популяризиране в трети държави“ бенефициентите имат право да заявят финансиране за дейности, насочени към Китай, Япония, Хонг Конг, Тайван, Сингапур, Виетнам, Тайланд, Малайзия, Алжир, Русия, Беларус, САЩ, Канада, Мексико и Бразилия.

Новост при приемите през 2020 г. е, че за първи път ДФ „Земеделие“ е подготвил списък с често допускани грешки при кандидатстване по мярката. Кандидатите основно грешат, като не попълват точния брой търговски марки, които промотират. Често срещан пропуск от страна на дружествата е, че не предоставят достатъчно доказателствен материал - като присъствени списъци с броя гости на съответно събитие или снимков материал, удостоверяващ наличието на всички заявени за възстановяване разходи.

За удобство на потенциалните бенефициенти, на официалната интернет страница на ДФ „Земеделие“ са публикувани като често допусканите грешки, така и образци на документите за кандидатстване.

Рекламата на вино с географски означения - с по-висок бюджет и до 80% субсидии вместо досегашните 50
8710
 

Последни материали
Виж
Слънчогледът ще поскъпва в Украйна
Сривът в агросектора през 2024 г. надхвърля 1,1 милиарда лева
Както на месечна, така и на годишна база
Преработката на маслодайни култури в ЕС се стабилизира през ноември
Румъния запазва водещата си позиция в класацията на износителите
Износът на зърно от ЕС намалява с 30 на сто спрямо миналия сезон
Документирано със спътникови снимки в разследване на Bellingcat
Руските окупатори карат украинското зърно на хутите в Йемен
За зърнените култури като цяло увеличението е с 6 на сто, при рапицата – 2,3 на сто
Германия разшири с 12 на сто площите с есенна пшеница
Свързани материали
Виж
Количествата слънчоглед в страната са достатъчни за следващите 4 години и половина
Цени на олиото над 5 лева осигуряват поне 3 лева печалба на търговците
Лихвата по ипотечния кредит за първата година е едва 2,9 на сто с гратисен период по главницата от 12 месеца
Агрион Финанс раздава кредити с промоционални условия на БАТА АГРО
Промоции
Тази есен БАСФ за първи път пуска нова генерация хибриди за рапица
С до 10,50 лева е чистата печалба от декар при есенниците, третирани със Систива
Систива – 3,60 лв/дка за 360-градусова защита от сеитба до пролетта
Пробив
Еврокомисията одобри нови четири програми за 13,1 млн. евро за реклама на български стоки в чужбина
Организацията получава 150 хил. лв. за реклама на меда
Българските пчелари се сдружиха за общо представяне на продукцията
Приятели на sinor.bg:  Стоматолог, София | Трактори Кубота | Книжарница | АГРОВЕСТНИК | 
РЕКЛАМА |  КОНТАКТИ |  ЗА НАС |  ОБЩИ УСЛОВИЯ |  ПОЛИТИКА ЗА ЛИЧНИ ДАННИ
Всички права запазени
sinor.bg 2003 - 2024
RSS новини