В края на октомври Комитетът за обща организация на селскостопанските пазари към Европейската комисия за „Промоции на земеделски продукти” одобри проектите на още четири български браншови организации, които самостоятелно или в партньорство с други евроорганизации ще представят продукцията си в ЕС или държави извън Общността. Това съобщиха от министерството на земеделието, представяйки четирите български предложения.
Първият проект е на Националния съюз на градинарите в България за „Информационна и промоционална програма за пресни череши” на пазарите на Саудитска Арабия, Обединените арабски емирства и Беларус. Общата стойност на проекта е за 1 639 645 евро и ще се изпълнява през следващите три години.
Асоциацията на земеделските производители в България е спечелила проект за информационна и промоционална програма за пресни плодове „Обичам плодове”, която ще се реализира на пазарите на Великобритания, Литва и Румъния. Стойността на проекта е за 4 053 397 евро и също ще се изпълнява през следващите години.
Националната лозаро-винарска камара също има одобрен проект за промоция на вина със защитгени наименования за произход и защитени географски указания. Проектът цели промоции на пазарите в САЩ и Китай, като стойността на проекта е за 3 578 397 евро.
Последният проект е международен и ще се прилага от Регионалната лозаро-винарска камара „Южно Черноморие” – Бургас и гръцкото сдружение „Tirnavos”. Проектът се казва „Промоция на европейски спиртни напитки с географско указание”, като целта съвместно да се рекламират българска ракия и гръцката спиртна напитка „ципуро” на пазарите на САЩ, Русия и Беларус. Стойността на проекта е за 3 910 309 евро.
От 2009 г. досега България има одобрени 16 промоционални програми за земеделски продукти по Европейската схема за промоции. Някои се изпълняват съвместно с други европейски държави.