Тазгодишният конкурс „Изборът на потребителите“, в който се състезаваха храни и напитки от изложенията „Фудтех“, „Винария“ и „Вкусове от Италия“, отново показа, че българските продукти са предпочитани, съобщиха организаторите от Международен панаир Пловдив. Както през последните няколко години, така и сега в надпреварата надмощие взеха изделията, предлагани от родни фирми. Те бяха оценени от най-взискателната публика – потребителите, които имаха възможност да дегустират стотици кулинарни изкушения в Града на виното и деликатесите. До финала достигнаха 25 продукта, представени от български изложители, и 13 от италиански.
В категория „Млечни продукти“ фаворити са кисело мляко с каймак „Йовчев“, кашкавал от краве мляко „Добротица“, краве масло „Ралица“ и пекорино на „Сердика-Добрич“. Любимец на публиката стана и белият шоколад със син чипс на швейцарската марка „Стела“, който направи своя дебют на българския пазар по време на „Фудтех 2019“. Сред тахановите изделия най-вкусни се оказаха халва с карамел „Дюсена“ и лешникова мока „Уолнътс“.
Две необичайни предложения – биволски пастет на „Аква нова пак“ и билков пастет „Дилмано Дилберо“, са сред победителите в раздела „Консервирани продукти“. Групата се допълва от едросмляна екстра лютеница „Траки“, айвар „Гурменица“, черешово сладко „Saborosa“, сладко-кисел сос от годжи бери и дехидратирани плодове „Сър Найс“, предлагани от „Феър маркет“. Пекарна „Дон Батон“ бе отличена за безглутеновия хляб.
Оспорвана бе конкуренцията сред месните продукти. Луканка „Родопа Ком“, натурален вурст на „Алдагот“, горнооряховски суджук „Стефанов“, суджук с праз на „Кумир-си“ и поркета на „Даневи и К.“ спечелиха предпочитанията на взискателното жури.
То отличи и 3 български вина: „Сира резерва“ на „Тракийски вино“, „Енигма Експерианс“ на изба „Малката звезда“ и малиново вино „Кубера“. Натурален сок от ябълка и морков, произвеждан от Светослав Коев, и кафе Il Caffe degli Dei“, внасяно от „Довекс“, бяха единствените победители в своите категории.
В италианската група финалисти са песто, твърдо сирене, зехтин, сицилиански сладкиш и халва нуга, зеленчукова смес, бадемово брашно, подправки, пюре от шамфъстък, мариновани маслини, кафе, ликьор, вино.
Голямото разнообразие и силната конкуренция в конкурса се дължат на факта, че във „Фудтех 2019“ участваха двойно повече фирми, предлагащи храни, в сравнение с миналата година. Близо 50 винарски изби се представиха на „Винария“. Над 30 изложители се включиха във „Вкусове от Италия“. Градът на виното и деликатесите посрещаше дневно над 7500 посетители в периода 20-24 февруари, когато се проведоха изложенията.