Рекордно посещение от 23 560 потребители е отчетено в периода от 7 до 10 ноември, когато се проведоха традиционните изложения МЕСОМАНИЯ, БУЛПЕК, СВЕТЪТ НА МЛЯКОТО, САЛОН НА ВИНОТО, ИНТЕРФУД&ДРИНК и СИХРЕ в шестте зали на ИнтерЕкспо Центъра, съобщиха организаторите. Съзнавайки перспективите и възможностите, които участието им създава, в изданието през 2018 г. се включиха компании от България, Австрия, Испания, Италия, Великобритания, САЩ, Гърция, Румъния, Република Македония, Тайланд, Холандия. Общо 162 от тях се включиха за първи път.
Международните изложения са работещ пример за важното значение на тясното сътрудничество с браншовите организации. Професионалните форуми се организират в партньорство с Асоциацията на месопреработвателите в България, Асоциацията на млекопреработвателите в България, Националния браншови съюз на хлебарите и сладкарите, Националната лозаро-винарска камара, Съюза на преработвателите на плодове и зеленчуци, Националната асоциация Хотел, Ресторант, Кафетерия, Българска асоциация биопродукти.
Изпълнени със съдържание
2018 г. бе още по-специална за две от изложенията – МЕСОМАНИЯ И БУЛПЕК. Те отбелязаха своите 25-годишни юбилеи. МЕСОМАНИЯ предложи разнообразни технологични решения за месопреработвателната промишленост. В основен акцент се превърнаха машините за смилане, опаковане, етикетиране и брандиране, високите технологии, производствените системи и логистичните решения.
Под светлините на 25-годишен юбилей премина и изложението БУЛПЕК. Участие в него взеха водещи хлебозаводи, производители на хляб и хлебни изделия. Етикетирането и чистата храна бяха във фокуса на няколко дискусии, организирани от Националния браншови съюз на хлебарите и сладкарите. Майстори от цял свят провеждаха демонстрации, даваха професионални съвети и споделяха опита си, потопявайки присъстващите в магията на хлебните и сладкарски изделия.
Млечни продукти от близо и далеч предложиха участниците в СВЕТЪТ НА МЛЯКОТО. Изложението даде за 15-и път възможност на публиката да се запознае с изобилие от млечни продукти, традиционни и иновативни изделия, суровини, специализирани машини и лабораторно оборудване, хладилна техника, специализиран софтуер, решения за подобряване на хигиенния инженеринг. Българската столица бе покорена и от вино, носещо страст, аромати и вкусове от цял свят. В САЛОН НА ВИНОТО посетителите обогатиха винените си листи и специалните и получаваха информация „от първа ръка“ за тенденциите в производствените процеси.
За 17-и път изложението ИНТЕРФУД&ДРИНК предостави възможности за запознаване с тенденциите и производствените технологии на кафе, шоколад, традиционни и гурме храни, консерви като специално внимание бе отделено на еко, веган и био продуктите. За първи път пред зали 5 и 6 на Интер Експо Център се проведе и фермерски пазар.
Вниманието на присъстващите бе завладяно и от изложението СИХРЕ. Международният форум събра професионалните готвачи, хотелиерите и ресторантьорите, предложи модерни решения за професионалното кухненско, барово, кетъринг, СПА оборудване, интериорен текстил и други.
Професионалната съпътстващата програма
От отварянето на вратите през първия изложбен ден съпътстваща програма на световно ниво изпълваше Интер Експо Център. Кулинарното събитие GastronomiX 2018 г. ни пренесе в кухните на именити шеф-готвачи от Испания, творящи в ресторанти с по две звезди „Мишлен“. С подкрепата на световното изложение The Alimentaria Experience, GastronomiX 2018 се превърна във вселена, в която бе демонстрирана кулинарната магия на Едуард Шатрук, Матеу Касаняс и Ориол Кастро от ресторант Disfrutar в Барселона. „Целта ни не е просто да осигурим добра храна; ние прилагаме нови технологии и продукти“, сподели в изпълнената с присъстващи демонстрационна зона Едуард Шатрук. С идеите и познания си съзнанието на присъстващите „превзе“ и Марио Сандовал – шеф в ресторант Coque, Мадрид. Затвърдил и усъвършенствал знанията и уменията си в Escuela Superior de Hostelería de Madrid и различни специализирани курсове и „нива“ в Мадрид, Каталуния и Франция, по време на майсторския си клас Марио Сандовал предаде своите идеи и кулинарни решения.
„Под прожекторите“ си GastronomiX 2018 постави и шоколада. Заедно с Ради Стамболов и Борислав Екзархов от българската Pastry Academy, британският шеф-шоколатиер Мартин Шифърс изнесе пред препълнената със зрители зала своя майсторски клас, демонстрирайки техники за обработване на шоколад, с които се създават... скулптури.
Представителите на земеделския сектор фермери, преработватели, представители на институциите, браншови организации, производители и експерти се събраха на 9 ноември, когато се проведе Клуб Инвестор Агробизнес. Форумът постави на дневен ред бъдещата Обща селскостопанска политика (ОСП), новите технологии в земеделието и преработвателните индустрии. Представени бяха и възможностите за дигитализация на земеделието.
Запознаване с нови култури
Професионалистите определиха изданието през 2018 г. като възможност, отваряща врати към нови кулинарни светове. Буквално. Защото в магията на тайландската кулинарна култура ще се потопи Цветомир Николов. Демонстрирайки висок професионализъм, той спечели голямата награда на кулинарното състезание UniChef 2018 – кулинарен курс в Банкок, Тайланд! И през тази година международните изложения се превърнаха в арена за интригуващия Български бариста шампионат. Призът грабна Мартин Иванов. Бариста-шампионът на България ще представи страната ни на световните финали в Италия.
За първи път се проведе Лате арт състезание– под егидата на SCA (Specialty Coffee Association). Раздадени бяха и наградите за най-добри опаковки от Националния конкурс „Приз Пак“. Най-добрите продукти получиха високите оценки от конкурса „Златен медал с диплом“ за качествени и оригинални пазарни продукти и/или адитиви. Изпълвайки целия конгресен център, изложенията бяха платформа за повдигане на актуалните въпроси в туризма чрез Втората национална конференция „Smart tourism 2018“. Като събитие от международен характер се проведе и „Българо-румънски бизнес форум“. Към най-малките гости бяха насочени инициативите „Здрави и силни от малки“ и „Сладка игра с вкусна храна“.
Интригуващи, завладяващи и още по-мащабни, международните изложения за хранително-вкусовия и хорека сектора предложиха на бизнеса най-модерните решения, продукти и технологии, а на широката публика – изключителни преживявания и емоции. „Подготовката за следващото издание вече започна, фирмите запазват места ое отсега“, подчертаха организаторите.