От 13 до 16 ноември над 500 изложители и хиляди представители на всички сегменти от хранително-вкусовия сектор се събират на петте изложения за храни МЕСОМАНИЯ, ПЪТЯТ НА МЛЯКОТО, БУЛПЕК, ИНТЕРФУД&ДРИНК и Wine&Spirits Show. При откриването им министърът на земеделието и храните Георги Тахов припомни, че брутната добавена стойност на хранително-вкусовата индустрия в икономиката на страната надхвърля 1,6 млрд евро.
В България оперират над 6 хиляди преработвателни предприятия, а секторът осигурява заетост на близо 90 000 души.
Износът на храни също бележи постоянен ръст. Интересна статистика изнесе и зам.-министърът на икономиката и индустрията Давид Сукалински, който съобщи, че за 2010-2023 г. износът на храни бележи ръст от 244%. За 2023 г. сумата на износа възлиза на 11.2 млрд. лв. - ръст с 12% спрямо предходната година. Това е 13% от общия износ на България. Давид Сукалински отчете, че в хранително вкусовия сектор с решаващо значение са технологиите от последно поколение.
Все повече компании предлагат продуктите си на Международните хранителни изложения МЕСОМАНИЯ, ПЪТЯТ НА МЛЯКОТО, БУЛПЕК, ИНТЕРФУД&ДРИНК и Wine&Spirits Show. Това отчете посланикът на САЩ Кенет Мартен.
„Все повече американски компании предлагат продуктите си тук. Благодарение на ИНТЕРФУД&ДРИНК повече български експерти и компании ще открият американски продукти и вкусове“, поясни Кенет Мартен. Той изрази гордостта си, че производителите от САЩ предоставят качествени продукти на достъпни цени и приветства присъстващите да посетят щанда на Департамента по земеделие на САЩ.
Посланикът на Япония Хисаши Мичигами обясние , че 500 000 кофички кисело мляко се продават в Япония всеки ден. „Българското кисело мляко е достоен посланик на България в Япония, като тя е сред държавите, най-добре запознати с българската млечна промишленост. Японците познават добре българското кисело мляко, благодарение на сътрудничеството между „Мейджи“ и „Ел Би Булгарикум“.
„В Интер Експо център е събран вкусът на България - опитайте от всичко!”, призова в словото си Мариана Кукушева, председател на УС на Националния браншови съюз на хлебопроизводителите и сладкарите. Тя засегагна и въпросът за данъчното облагане на храните и ДДС върху хляба.
От своя страна Атанас Урджанов, председател на УС на Асоциация на месопреработвателите в България, определи МЕСОМАНИЯ като форум за развитие на бизнеса и платформа за образование и наука.
Интер Експо Център е „място, на което се създават условия за диалог между бизнеса и държавата”, определи Интер Експо Център и Международните хранителни изложения Добри Митрев, председател на УС на Българската стопанска камара. Той изрази позицията, че въпреки икономическите обстоятелства българският бизнес доказва, че може и да е иновативен, отговорен и да създава качествена продукция. “Бизнесът е предприемчив”, категоричен бе той.
Международните хранителни изложения МЕСОМАНИЯ, ПЪТЯТ НА МЛЯКОТО, БУЛПЕК, ИНТЕРФУД&ДРИНК и Wine&Spirits Show ще създават условия за развитие на бизнеса в ХВП от 13 до 16 ноември. “Динамичната съпътстваща програма дава изключителна допълнителна стойност от присъствието на всеки посетител и изложител”, споделят организаторите. Билетите за посещение са достъпни на www.food-exhibitions.bg и на касите на Интер Експо Център.