Френският гигант в производството на млечни продукти Danone обяви, че планира до 2025 г. да разшири трикратно бизнеса си за производство на напитки на растителна основа, за да съчетае позициите си в бранша с високия потенциал за растеж на продажбите на растителните аналози, съобщи електронното издание DairyNews. От компанията очакват продажбите в сегмента на растителните заместители и киселото мляко да достигнат 5 млрлд. евро от настоящите 1,7 млрд. евро.
„Разработваме уникално портфолио на бранда „Манифесто” – продукти, насочени към здравословен и целеустремен стил на живот, които да обхванат колкото се може повече потребители. Стратегията ни за растеж е съсредоточена върху иновациите, особено сред младото поколение, а стратегическите ни приоритети запазват ориентацията си към ускоряване на растежа и максимизиране на ефективността”, заяви генералният менисжър на френския млечен гигант Еманюел Фабер. В компанията продължават да залагат на пазарните тенденции, отразяващи стила на живот и потребностите на клиентите.
Съобщението излезе само седмица, след като Danone обяви спад от 4,4% на продажбите през третото тримесечие заради слаба производителност в подразделението си за детски храни в Китай (след 12 месеца на изключителен растеж на местния пазар) и бойкотирането на продуктите й от потребителите в Мароко. През миналия месец пък компанията се включи в създаването на организация за лобиране в полза на млечните заместители в Канада.